Carl Schmittet csak azért leírni, mert náci párttag volt, nem sokban különbözik attól, mint amikor Nietzschét annyival leírják a magyar ballliberálisok, hogy protonáci. Csak aztán ha belelapoznak egy rakat balos szerző műveibe, akkor azt látják, hogy azok elég rendesen hivatkoznak az életfilozófia őrült művelőjére.
A kortárs magyar jobboldali-konzervatív szerzők egyébként simán kedvelnek olyan gondolkodókat egyszerre, akik nem kedvelték egymást. Ott van például Roger Scruton, aki úgyszintén meghatározó szerző a mai magyar jobboldal számára, viszont nem kedvelte sem Heideggert, sem Carl Schmittet, sem Leo Straust. Nem vagyunk 15 éves kamaszok, hogy kritikátlanul sztároljuk a kedvenceinket, van, amiben egyetértünk velük, s van, amiben nem.
Végül feltenném a kérdést, hogy
Gomperz Tamásnak az is probléma szokott-e lenni, ha egy-egy filozófus a kommunista párt tagja vagy szimpatizánsa volt?
Csak azért kérdezem, mert ez lenne fair, viszont akkor törölte az olvasmánylistájáról a huszadik századi filozófia és politikai gondolkodás szerzőgárdájának felét. Oda van ugye eleve Marx és Engels, aztán a frankfurti iskola, oda van Eric Hobsbawm (Sztálint mentegető brit sztártörténész), oda van Sartre; és oda van élettársa, Simone de Beauvoir, aki nélkül nincs mai feminizmus, és aki A második nemben áradozik a Szovjetunióról; oda van Althusser, Lacan és Deleuze, Gramsci (aki azóta épp átkerül a jobboldalra), Derrida és persze a kortárs baloldali akadémiai elit legidézettebb szerzője, Michel Foucault. Sorolhatnám még.