De mégis hogyan kerültem én ide egyáltalán? Rihanna koncertjére, ha egyszer pont olyan az egész, amilyenre számítottam a néhány rádiósláger és klip alapján, amelyekhez eddig szerencsém volt?
Nos, tényleg úgy, mint Pilátus a Krédóba. A főhős nem én vagyok. Csak kísérőszemélyzet. Az történt ugyanis, hogy észrevétlenül megnőtt a lányom. Az idei Sziget-programot tehát már ő diktálta. Rihannát, azt látni kell. Jó. Meg látni kell még MØ-t is. „Tudod, apa, a lány, aki azt énekli, hogy »All we need is somebody to lean on...«”. Aha. jó. Azt hallottam a rádióban, tényleg. Mondjuk nekem erről a sorról a Let it bleed ugrik be a Stonestól („Well, we all need someone, we can lean on...”), de hát, apa, öreg vagy. Hja.
Mielőtt elindultunk a Szigetre, egyébként belehallgattunk a MØ-életműbe is mosogatás közben. Fú. A kilencvenes évek elektropopjához képest semmi új, a Lean ont leszámítva még a slágerek is jellegtelenek (Final song), vagy gagyik (Kamikaze), de sebaj, nyitott vagyok én, ha „öreg” is.
Szerencsére. Ez a MØ ugyanis olyan koncertet adott este fél héttől a dugig telt A38-sátorban, hogy rendesen élveztem. Itt is látszott: a színpad az igazság helye. Teljesen mindegy, hogy nem valami épületesek a MØ-dalok, viszont ott volt ez a nem szép, nem jó táncos, de nagyon őszinte, nagyon önmaga nő a színpadon, egyszerű pólóban-gatyában, és szívét-lelkét beleadta. Működött is, nagyon. Persze, itt is a loopokra énekelt rá, a saját hangjára, itt is szét volt effektezve az egész, oktáver meg minden, de mindegy, ha egyszer valóban ott állt valaki a színpad közepén, akinek fontos volt, hogy ott áll, aki szerette, amit csinál. Amúgy MØ koncertje tényleg koncert volt, felépítve rendesen, remek dobos és gitáros is volt vele, meg persze a DJ. Elképesztő hangulat, saccra tízezer együtt mozgó ember... Tízpontos buli volt.