Tarlós István bölcsebb, mint hinnénk

2016. február 01. 15:13

Tudja, látja, hogy az általa vezetett város tömegközlekedése az összeomlás szélén van, és tudja, hogy a túlélés egyetlen esélye, ha mielőbb minél több mindenkit arra szoktat rá, hogy oldja meg a munkába, iskolába, bárhová járását önerőből, ahogy tudja.

2016. február 01. 15:13
Haász János
Index

„Elképesztően népszerű játék a Facebookon, hogy mindenki posztoljon magáról öt darab legalább tizenöt évvel ezelőtti képet. Látszólag erre a nosztalgiázós vonatra szállt fel Tarlós István is azzal, hogy a főváros szétszedi a BKK-t, ami az elmúlt évek egyik legsikeresebb budapesti története volt. A főpolgármester szerint a főváros közlekedése »jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált«, amit nehéz másként értelmezni, mint hogy az autóslobbi ijesztően megerősödött a városházán (hacsak nem feltételezzük az omnibusz-, vagy ami még valószínűtlenebb, a biciklis lobbi pozíciószerzését). 

Szóval arccal a múltunk felé, úgy tűnhet Tarlós István szavaiból, jöjjenek ismét a boldog hetvenes évek, lehetőleg annak is az első fele, amikor még nem volt üzemanyagár-robbanás, és a magyar autósok boldogan, kényelmesen és főleg olcsón pöfékelhették tele a fővárost nehézfémes levegővel (Vitézy Dávid be is szólt, hogy hahó, nem 1974 van, bár érthető lenne, ha az akkor 26 éves Tarlós szeretné magát ismét fiatalnak érezni, és felidézni azokat az időket; tudjuk, régen minden jobb volt, még a nosztalgia is). Csakhogy ha jobban belegondolunk, ez az intézkedés messze nem annyira retrosprektív, mint elsőre tűnik, sőt, a lehető leginkább jövőbe mutató lépésként fogható fel. (...)

Az öt évvel ezelőtti fotót posztoló Facebook-játékra már meg is született a Vissza a jövőbe dokijával a mém: tegyünk ki magunkról egy öt évvel későbbi képet. Úgy tűnik, hogy Tarlós Istvánnak már megvan ez a képe a 2021-es, na jó, lehet, hogy 2024-es Budapestről, vagyis ő ma a főváros legnagyobb és legelőrelátóbb stratégája. Tudja, látja, hogy az általa vezetett város tömegközlekedése az összeomlás szélén van, és tudja, hogy a túlélés egyetlen esélye, ha mielőbb minél több mindenkit arra szoktat rá, hogy oldja meg a munkába, iskolába, bárhová járását önerőből, ahogy tudja. És oké, persze, igazán komoly városvezetőként lehetne stratégiája a tömegközlekedés fenntarthatóvá tételére és problémáinak megoldására is, de igazán ne legyünk már telhetetlenek.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 43 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kitiltott
2016. február 01. 20:54
hogy ez a kis okos nyikhaj mekkora nagy paraszt..cipekedjen ő az Auchanból BKV vel ha akar..
tevevanegypupu
2016. február 01. 20:40
Na ne már..érdekes, hogy mindig Budapesten akar összeomlani a közlekedés..hát talán fizessenek érte a budapestiek..
Héja
2016. február 01. 20:08
Ezzel szemben Halász hülyébb, mint gondolnánk. Üres szellemkedése épp az Indexre való.
Droite
2016. február 01. 19:12
Aki autoval jar dolgozni a belvarosba azt nem erdekli meg az ingyenes BKV sem, aki megteheti csak az jarjon autoval a belvarosban ezzel tudod rentabilissa tenni a tomegkozlekedest. Effektive igy mindenki aki a-bol b-be megy a fovaros teruleten igy vagy ugy de fizet a tomegkozlekedesi vallalatnak. A P+R ingyenesse tetele csak es kizarolag azoknak akik tomegkozlekedesi berlettel rendelkeznek. Hiszen e celbol epult. a jardaadorol szo sem volt a kerekparozas a belvaros tehermentesitese nelkul hogy kepzelheto el? Ki kell szoritani az ingazok szemelyautoit a kozpontbol .
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!