Miközben itthon azzal vagyunk elfoglalva, hogy orbánistává válik-e Európa, rosszak vagyunk-e vagy sem Merkel szerint, nem csak a menekültek áradata nem állt le, hanem a progresszív hírek is ugyanolyan tempóban és mennyiségben érkeznek. Olvassanak rasszista alvásról, szexista jelzőkről, meleg muszlimokról, régi-új nemi beállítódásokról sosem látott formában, valamint ismerjék meg az ősöreg, nemváltó tiszafát is. Jó szórakozást! Irány az omegapont!
Itt van mindjárt az a kutatás, amely szerint már az alvás is rasszista: a fehérek és feketék másképp „élik át” az alvást Amerikában. Míg a fehérek húsz percig vannak adott időegység alatt a mélyalvásos szakaszban, addig a feketék csak 15 percig. A különféle népek alvását tanulmányozó kutatásokból a cikk szerint kiderül az is, hogy különféleképpen alszanak például a kínaiak és a spanyolok is. Míg többen úgy gondolják, hogy a feketék és fehérek közti alvásbéli különbségek a szegénységre vezethetőek vissza, Danielle L. Beatty Moody, a University of Maryland pszichológusa szerint mindez a napközben megtapasztalt rasszizmus miatt átélt stressz következménye.
Cameron Schaeffer, az University of Vermont elsőéves hallgatója, máris elkötelezett feminista azt állapítja meg a Huffington Postban, hogy a „túl” („too”) kifejezés – hogy is mondjuk – rasszista. Mint írja: oly sok év után most jött rá, hogy milyen gyakran hallja nőkkel kapcsolatban, hogy „túlságosan” ilyenek vagy olyanok. A férfiakkal kapcsolatban viszont nem hallja, azok csak simán, minden további minősítés nélkül ilyenek vagy olyanok. Így aztán jó volna, ha törölnénk a kifejezést a szótárunkból, mivel az sérti és stresszeli a nőket.
A The Atlantic azon elmélkedik, vajon hol tudnak imádkozni a meleg (bocs, LMBTQIA) muszlimok? Jordan Alam cikke szerint téves sztereotípia, hogy az iszlám csak ellentétes lehet az alternatív nemi identitásokkal, például New Yorkban van meleg muszlim könyvesbolt, és egyre több meleg muszlimok alkotta csoport foglalkozik a problémával. Az LMBTQIA-muszlimok problémái megkérdőjelezhetik az olyan, megkövesedett szabályokat is, mint a nemileg elkülönített módon működő imahelyek. Képzeljünk el például egy transzvesztita muszlim férfit, aki dzsihábba öltözik és a nők között szeretne imádkozni. Hallott már a „Transgender Muslim Support Network”-ről és a „Third Coast Queer Muslims of Chicago and the Upper Midwest”-ről? Most már igen!