„Nem könnyű tárgyalni” – ez Mark Rutte véleménye Trump béketervéről

A főtitkár szerint a konfliktus összetettsége miatt ezek a diplomáciai erőfeszítések komoly próbák elé állítják mindkét oldalt.

A Volkswagen-botrány véget vethet a gázolajos motorok világtörténetének, amelyek ma már tökéletesen helyettesíthetőek benzines, CNG-s és benzin-hibrid rendszerűekkel.
„Elképesztő, különleges, egyedülálló folyamatoknak lehetünk tanúi az autóiparban, mióta az Egyesült Államokban nyilvánosságra került a Volkswagen-csoport csalássorozata, amelynek lényege, hogy egy szoftver segítségével mindeddig sikeresen elfedték: a megengedett károsanyag-kibocsátás 30-40-szeresével pusztítják az embereket a gázolajos Passatok, Golfok, Audi A3-asok és az autóipari csoport sok más modellje.
Különleges a lebukás helyszíne is.
Ilyen méretű és mélységű botrányba a Volkswagen Európában bizonyosan nem keveredhetett volna. Annak ellenére sem, hogy dízeljárműveik itthon ugyanúgy 30-40-szeresét bocsátják ki a tüdőrákkeltő koromból és számos más káros anyagból.
Európában - és ezen belül Németországban, Magyarországon különösen - a Volkswagen ugyanis állam az államban.
Egyelőre érinthetetlen, támadhatatlan - és aki támadja, az védhetetlen.
Egyedülállóak a Volkswagen gátlástalan csalássorozatának következményei is.
A világ legmocskosabb autógyártójának nyilvánosságra került ökológiai bűncselekménysorozata, úgy tűnik, most komoly zöld fordulatot hozhat az autóiparban.
A Volkswagen ugyanis ebben a dízelbotrányban egyáltalán nem magányos elkövető, hiszen jól ismerjük tettestársait: Mercedes, Peugeot, Citroen - hogy csak a világpiac leggátlástalanabb dízelmanipulátorait és legelvetemültebb tüdőrákkeltőit említsem.
Ők most patkányként menekülnének a süllyedő hajóról.”