„Nézem a Reklámszövetség két legnagyobb, klasszikus rendezvényéből és  tíz (mondom tíz!) szakmai társszervezet részvételéből összegyúrt  Reklámfesztnek (…fesztiválnak?... ünnepnek?) mondott valamit, ahol alig  többen állnak a színpadon, mint ahányan a nézőtéren üldögélnek. A »tömeget« a bejáratnál nyüzsgő hostessek képezik. Dermedt unalom. Sehol  egy szakmabeli, de szó szerint. Akik a színpadon vannak, motyognak  valamit a főiskolákról elengedett elsőéves nyeretlen diákoknak, majd  húzzák el a csíkot, hogy még véletlenül se lássák a »kollégák«, hogy  leereszkednének hallgatóba. Azt mondják, azért van ez a kihaltság, mert  odakint most nehéz idők járnak, mindenki hajt a melóra, most nincs  idejük ilyen »felesleges« marhaságokra. (...)
Az egyik teremben néhányad magammal arról morgunk, hogy ez már maga a  válság. Ettől aztán végképp kiakadnak a szegény jelenlévők, hogy minek  rontjuk a hangulatukat. Van benne valami! Tényleg, minek? A jeles  szaklap képviselője a terem kripta-hűvössége helyett inkább kivágyik az  aluljáróbűzbe. Aggódik a diákokért, akiknek itt kell szembesülniük a  valósággal. Sajnos igaza van! Ráérnek majd később megtapasztalni, mire  szánták három évüket és a pár millió forintjukat.
A Reklámfeszt szlogenje ott díszeleg a kivetítőkön: SZÉTNÉZNI!  ÖSSZENÉZNI! SZEMBENÉZNI! De könyörgöm; KIVEL? MIVEL? Hiszen itt nincs  senki! A kávézóban üresen rogyadoznak a színes habszivacs fotelok.  Kintről belibben a közelgő hidegfront szele és a valóság illata. Kiért  szól itt a harang? Értünk? Vagy a »célközönségünkért«, azért az 1 millió  éhezőért, négymillió megélhetési küszöbön élőért és hatmillió nulla  megtakarításból gazdálkodóért, akik reszketve várják a reklámipar újabb  gyöngyszemeit? Lelki szemeimmel látom, ahogy az ügynökségek üvegfalai  közt most is ezrek kreatívkodnak a szakma felemelkedéséért. Itt a Gödör  előtt állók beljebb húzódnak a frissen eleredt eső elől az Akvárium  menedékébe. Mi a fene ez itt az arcomon? Áh, semmi, csak egy esőcsepp.  Már szárad.”