Whiskey lazaccal egy Rolls-Royce hátsó ülésén
Természetesen mind Washington, mind Brüsszel tesz kísérleteket arra, hogy finoman meggyőzze a briteket: használják a büntetővámokat, hogy megmentsék az európai autógyártást a kínai dominanciától – igyekezetük azonban meddő marad. Pedig még a jól bevált „nemzetbiztonsági kockázat” kártyát is lecsapják az asztalra, utalva a kínai okosautók óriási mennyiségű adatgyűjtésére, amelyet előszeretettel tulajdonítanak a biztonságos vezetéshez szükséges információk elemzése helyett szenzitív adathalászatnak. A pozitívumok azonban felülírják ezeket az aggályokat – a britek szerint Washington és Brüsszel hirtelen a ló másik oldalán találta magát a túlaggódással: ha csak egyetlen kínai járműről is kiderülne, hogy a használata közben eltárolt adatait nem engedélyezett módon használják fel (például Pekingben, például a hadsereg elemzőközpontjában), az a kereskedelem azonnali végét jelentené. Ezzel pedig Kína pontosan tisztában van, vagyis esze ágában sem lenne ilyen kockázatokat vállalni, és autóit a digitális hadviselés szolgálatába állítani.
Nagy-Britannia annak tartja a kínai elektromos autókat, amik valójában: lehetőségnek az átállásra a belső égésűekről a zöldenergiás járművekre. A szén-dioxid-mentesítés a brit (egymást sűrűn követő) kormányok azonos célkitűzése, és ellentétben Brüsszellel, Washingtonnal és Kanadával, tudomásul vette a tényt, hogy Kína nélkül nem tudja teljesíteni a maga által vállalt klímacélok elérését. Óvakodik tehát bármilyen protekcionista szabály bevezetésétől: