A legnagyobb probléma akkor is Kínával lesz, amelyet már most úgy próbál korlátozni kereskedelmi dominanciájában az Egyesült Államok, ahogyan csak tud. A két nemzet között egyre inkább elmérgesedő viszony nyilván nem a legkiválóbb ugródeszka egy elektromos átállást elősegítő nagy ívű együttműködésnek, a nyersanyaghiány problémája pedig
éppen az a fajta kérdőjel, amit az USA mindig is előszeretettel egyenesített – agresszív erővel – felkiáltójellé.
Ha egy új gyarmatosítási alapokra épülő háborúig nem is jut el a történet, a nemzetközi feszültség és a gazdasági lövöldözés előre borítékolható.
A komor jövőkép ellensúlyozására a tanulmány egy vidámabb opcióval is szolgál. A legjobb forgatókönyv szerint az USA a lítiumvadászat helyett igényeinek csökkentését tűzi ki célul. Teszi ezt úgy, hogy a közlekedési infrastruktúra-átalakítás és a társadalmi szemléletformálás jegyében a közösségi és a tömegközlekedést helyezi előtérbe. (Valljuk be, ezt azért nehéz elképzelni.) Az elmélet a kisebb akkumulátorgyárak építése mellett azonban rámutat egy – az imént már említett – lehetőségre, az akkumulátorok újrahasznosítására is. Az elektromos átállás jelenlegi egyik legnagyobb problémájáról van szó, olyanról, amelyre nincs még ipari méretekben alkalmazható technológia, de ha valakinek sikerül megtalálnia a megoldást, az forradalmasítani fogja az e-piacot. (Igaz, több tucatnyi óriásvállalat és több száz fejlett, ígéretes startup igyekszik alternatív akku alapanyagot és számos, igen jónak tűnő megoldást tesztelni az energiatárolásra, így lehet hogy 3-5 vagy 8-10 éves távlatban jelentősen csökken a lítium iránti igény – ezt ma még nehéz előre látni.)
A helyzet ma viszont nagyon is aggasztó: 2030-ig legalább hatmillió elektromos jármű akkumulátorának jár majd le az élettartama. Az újrahasznosítás pillanatnyilag nem megoldott gazdaságos módon, pedig ez valóságos áldás lenne a lítiumhiányt nyögő iparnak.