Nem állnak le: itt a Green Deal 2.0, 100 milliárd euróból!

Az úgynevezett Clean Industrial Deal nevű programmal zöldítenék erővel Európát.

Az úgynevezett Clean Industrial Deal nevű programmal zöldítenék erővel Európát.
Az ukrán és a nemzetközi sajtó is arról ír, hogy az ukránok és az amerikaiak megállapodtak a részletekben.
Vukics Ferenc katonai szakértő elemzésében hangsúlyozta, „az ukrán vezetés célja, hogy meggyőzzék arról az amerikai elnököt, hogy Ukrajna nem egyfajta jótékonysági ügy”.
Egy játszma, amelybe az orosz gáztól függő, megoldást szorgalmazó szlovák miniszterelnök, Robert Fico is beszállt.
El kell fogadni, hogy a Föld már nem a világ közepe, az emberiség pedig utazik és kolonizál. A nyersanyag-készlet igen szűkös, de azért minden vállalat megtalálhatja, hol tudja a legnagyobb szeletet hasítani a tortából.
Az Európai Unió kísérletet tesz arra, hogy a Green Deal részeként megpróbáljon részlegesen lecsatlakozni Kínáról.
Kitermelésük és tisztításuk kulcsfontosságú szerepet játszik a szén-dioxid-mentes átmenet elérésében, támogatva az akkumulátortechnológiát, a szélerőművek hatékonyságát és a napelemgyártást.
A Kínától való kereskedelmi függetlenedés slágerkifejezését, a „kockázatmentesítést” Ursula von der Leyen alkotta meg. És nagyjából ez volt az egyetlen, amit sikerként könyvelhet el. A megvalósításban alig történt érdemi előrelépés, az Európai Bizottság pedig teljesen eltévedt a maga által épített labirintusban.
Az elektromos átálláshoz szükséges kritikus fontosságú nyersanyagokat már nemcsak a szárazföldön bányásszák, megkezdődött az óceánok mélyének kiaknázása is. A globális erőforrásversenyben az óceán feneke válik a következő színtérré – és minden jel arra mutat, hogy Kína fogja uralni azt is.
A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) szerint az elektromos járművek (EV) hatszor annyi ásványi anyagot igényelnek, mint a hagyományos autók. Az EV-k pedig egyre népszerűbbek, ezáltal a nyersanyagok iránti kereslet is folyamatosan nő. Vajon képes tartani a tempót a kitermelés a kereslettel?
Ezenfelül fontos hadiipari nyersanyagok szállítása is az ügylet részét képezheti.
Uniós gyártással próbálja kiváltani Brüsszel a kritikus nyersanyagok kínai exporttilalmát. Cseppet sem udvarias nevetés a válasz az EU-s vállalatok részéről.
Oroszok már egyenesen arról írnak, hogy országuk átveszi a vezetést a 21. század fémjéért folyó versenyben.
A globális zöldtörekvések megsokszorozzák a keresletet a kritikus nyersanyagok iránt, amelyeket többnyire fejlődő, politikailag instabil országokban termelnek ki. Mivel a kínálat nem tud majd lépést tartani a kereslettel, az egész világnak tartósan magas árakkal kell számolnia.