A projekt másik lényeges eleme a PR-tevékenység. Mindkét laboratóriumi környezetben rendezvényeket szerveznek, hogy a helyi lakosokkal egy nyílt párbeszéd kezdődhessen el. Ennek célja a projekt bemutatása, a műszaki háttér ismertetése és az autonóm transzferekkel szembeni negatív hozzáállás megakadályozása érdekében felmerülő aggályok kezelése.
Friedrichshafenben a projekt részeként, legfeljebb három GRT transzfert vetnek be, amelyek menetrend szerinti járatokként indulnak, kezdetben a városi útvonalon, később pedig egy 6 km-es pályán, vidéki térségeket is érintve. A kisbuszok vegyes forgalomban fognak közlekedni az útvonal városi és vidéki részein. Azok mindegyike maximum 22 utas szállítására lesz képes.
A forgalomban való működéshez szükséges sebesség és a vonzó menetidő biztosítása érdekében a járműveket és a hozzájuk kapcsolódó rendszereket folyamatosan fejlesztik. Különösen a vidéki területeken lesznek nagy sebességbeli különbségek a szembejövő forgalom és az átszállások között, ami megköveteli, hogy az autonóm kisbuszok gyorsan észleljék a környezetükben történő változásokat és képes legyenek azokat lereagálni.
A tesztidőszak folyamata során a belvárosban először alacsonyabb sebességgel indulnak a buszok utasok nélkül, majd az utasokkal történő vizsgálati időszak indul el és végül a sebesség 40 km/h-ra történő emelése követi. Ezután az útvonal meghosszabbítása a vidéki területekre és a célzott, akár 70 km/h sebesség elérése. 
A RABus projekt nagy esélyt jelent a tömegközlekedés további fejlesztésére. Az élő laboratóriumok eredményei átkerülhetnek más régiókba, ezáltal lehetővé tehetik az autonóm transzferek személyre szabott, vonzó és gazdaságos szolgáltatásának fejlesztését a különböző régiókban. Olyan sebességeket céloznak meg, amelyek megközelítik a hagyományos járművek valódi sebességét. Az így kapott utazási idők reális adatokhoz vezetnek a felhasználói elfogadásáról, lehetővé téve az automatizált transzferek átfogó forgalmi és utazási keresleti, gazdasági és környezetre gyakorolt hatásainak vizsgálatát. A megcélzott sebesség elérése Friedrichshafenben, valamint a kísérő nélküli üzemeltetés a mannheimi járműben mérföldkőnek számít az autonóm transzferek és a tömegközlekedés további fejlesztésében.