A fejlesztésekre óriási szükség van, mivel az európai akkumulátorpiac nem tudja kiszolgálni az elektromos autók régiós piacát. 2020-ban a teljes piacot nézve az elektromos autók részesedése 5,4 százalék volt, ami az Európai Unió környezetvédelmi céljai következtében 2025-re 21, 2030-ra pedig 54 százalékra emelkedhet. A szakértők szerint az autóipar átrendeződése nyomán
eljött az idő, hogy az Európai Unió elszakadjon a fosszilis üzemanyagok importfüggőségétől.
A G7 rámutat arra, hogy a jelentést feltehetőleg azelőtt készítették, hogy bejelentették az SK Innovation 30 gigawattórás kapacitású magyarországi gyárának felépítését. A két – már meglévő – komáromi üzem és az új beruházás összesen 47 gigawattórás kapacitást jelent, amihez hozzáadódik a Samsung SDI valamivel több mint 40 gigawattórás kapacitása. Előfordulhat, hogy ezek a beruházások csak 2025 után fejeződnek be, de
Magyarország harmadik helye biztosnak tűnik.
Újrahasznosításban is az élen