Jelen van a kortárs magyar irodalomban egy hullám, amelynek a képviselőit azért nem ismeri a nagyközönség, mert a mélyben úsznak, nem az áramlatok felszínén: egyik „irodalmi műhelyhez” sem tartoznak, a radar alatt maradnak. Ezek az írók lélegző, olvasmányos, mélyre ható, kicsit sem rózsás irodalmat ígérnek. Közös jellemzőjük, hogy eredetik, értelmezhető történetet bonyolítanak, és nyomot hagynak az olvasóban.
Ezúttal Hegyi Edét mutatjuk be, aki Budapesten született 1988-ban, jelenleg Angyalföldön él feleségével és kislányával. Két regénye jelent meg, közülük egyértelműen A senki című, debütáló opuszt érdemes kiemelni: ebben megvillantja, mire számíthatunk és mire számítunk tőle a jövőben.
A senki jelet küldött nekem, hogy nem vagyok egyedül. Hogy vagyunk még páran írók, olvasók, akik egyszerre vágyunk élményszerűségre, komoly kérdések megfogalmazására és művészi színvonalra – nem a narrátor nyűglődéseire, tűnődéseire, homályos vélemények, divatok erőltetésére, hanem belülről fakadó, tiszta beszédre. Kalandra, könyörgöm, cselekményre.
Hegyinél valódisággal találkozunk az irodalomban: levegőt kapsz egy levegőtlen szobában, mintha kinyitnának ajtót, ablakot. Nem arról van szó, hogy az író teljes fegyverzetben pattant ki valahonnan, és tökéletes mondatokat ír, hanem az őszinteség és a hitelesség találkozásáról: tudod, hogy amiről ír, átélte, és amit átélt, képes az irodalom közegébe transzformálni. Szüttyögés nélkül.
Miről ír Hegyi Ede A senki című könyvben? Egyszerű: a bölcsészfiú multinacionális cégek világába csöppen. Úgy érzi, célok nélkül létezik. Úgy érzi, nem önazonos. A végén fölcsillan egy reménysugár. Ismerős? Sokaknak igen. Egyszerű megírni? Dehogyis. Az író ugyanis nem a társadalmi-politikai folyamatok felől közelít, hanem a belső megélés dimenziói nyílnak meg egy művészkedés nélküli prózai világban: pörgős párbeszédek, humor és arányosan adagolt reflexió a kulcs.