„Olyan darabot kerestem, amelynek révén fiatal emberek szemén keresztül lehet megmutatni, milyen az, amikor a világ szétesőben van” – indokolta ifj. Vidnyánszky Attila, miért A szerelem három éjszakáját gondolta színpadra állítani a Pesti Színházban. Bár Hubay Miklós, Vas István és Ránki György 1961-ben bemutatott zenés előadása, amely egyben a magyar musicaljátszás kezdőpontja is, első blikkre – és a saját bevallása szerint sem – illeszkedik igazán az eddigi rendezései sorába, annál „emberesebb kihívás volt” színpadra tenni.
A Radnóti Miklós sorsa és egy Apollinaire-vers (Búcsú) ihlette történetéből, amelyben a második világháború árnyékában összekapaszkodó fiatal szerelmespár fokozatosan elboruló idilljét a katonai behívó töri össze örökre, persze minden korban levonható a tanulság:
a béke jó, a háború rossz.
A nagy kérdés, hogyan lehet mindezt ma is érvényesen megfogalmazni úgy, hogy az egyszerre legyen méltó a sokszor sok színházban játszott korábbi feldolgozásokhoz, illetve nagy sikerű filmes adaptációkhoz, és szóljon azokhoz a mostani, főleg fiatalabb generációkhoz is, akik természetes állapotként élik meg a biztonságot és a relatív jólétet – még a covidjárvány és a szomszédunkban dúló háború okozta hullámzóan nyomasztó fenyegetettségérzet ellenére is.