Nem a SNARC volt az egyetlen találmánya: 1957-es speciális mikroszkópja a tárgyak felszíne helyett a tárgy belsejében kiválasztott síkot leképező mai konfokális pásztázó mikroszkópok előfutára. 1963-ban ő fejlesztette az első fejre szerelhető grafikus kijelzőt, a virtuálisvalóság-sisakok távoli ősét. A zenetörténelemhez szintén hozzátett egy keveset: az 1972-ben Edward Fredkinnel közösen jegyzett Muse szintetizátort az évtized philadelphiai elektronikus zenészei használták. Tapintásalapú érzékelőkkel ellátott mechanikus keze a robotika fejlődésére volt komoly hatással. Az objektumorientált programozás korai változata, a keretelmélet szintén az ő nevéhez fűződik.
Hogyan alakul ki a tudat?
A Princeton Egyetem előtt a Harvardra járt (mindkettőn matematikát tanult, a Princetonon doktorált), és már ott is a humán intelligencia és gondolkozás rejtélye érdekelte. Ez az érdeklődés vezette el a gépekig. Emberi pszichológiai folyamatok jellemzésére keresett számítógépes ötleteket, és dolgozott ki elméleteket, hogyan lehetne gépeket intelligenciával „felruházni.”
A 2001- Űrodüsszeia forgatásakor a számítógépes grafika lehetőségei iránt érdeklődő rendező Stanley Kubrick meglátogatta Minskyt az MIT-ben. A tudós közölte vele: reális, hogy 2001-ben a számítógépek értelmesen beszélnek.
Tehát ő is hozzájárult valamivel a komputercsoda HAL 9000-hez, a film lázadó MI-jéhez…