Az ő triójuk lesz az olvasó szeme, füle és emlékezete. Egyesével idézik fel a sárkányok elleni hadjárat epizódjait: a keserű győzelmet Akasztórésnél, az elhullott bajtársakat, a harci morál bizonytalan voltát, a háborút, ami embereket űz el otthonaikból. Na és azt a kiábrándult, illúziómentes bánásmódot, ami a császári akarat sajátja a háború kárvallottjaival szemben, ami egységesíteni kívánja birodalmának népeit. A könyv olvasása során úgy tűnhet, hogy túlzottan sokáig tart a tetőpont előkészítése, viszont úgy gondolom, hogy egyrészt nem szabad elfelejteni, hogy egy trilógia (A Land Fit for Heroes) első kötetéről van szó, másrészt a tempó egyszer sem lassul le annyira, hogy ellaposodjon és ha hézagosan is, de aztán a végére minden a helyére kerül.
A különböző fantasy-toposzok pajzsra emelése és éltetése, mint a magasztos eszmékért való küzdelem és azokért való hősi halál vagy az ostoba optimizmus a túlerővel való szembenézés esetén teljesen hiányzik a könyvből. Helyette olvashatunk megkeseredettségükben fürdőző, túlélni akaró szereplőkről, részletesen, hosszan és eufémisztikus leírástól mentesen a homo- és heteroszexuális aktusokról, valamint olyan szabadszájú hősökről, akik bármelyik lebujban versenyt tudnának szitkozódni a kocsmatöltelékekkel.
Élő, nyomorúságos, kegyetlen, brutális világ
Az éppen csak megelevenedő világ élő, nyomorúságos, kegyetlen, brutális és mindenféle etikai vagy morális jótól mentes. Dacára annak, hogy az emberiség találkozott más, idegen fajokkal, mégis a sötét középkori világszemlélet a zenitjén van. Tombol a szexuális, faji és vallási megkülönböztetés és üldözés, a szép új világ megszületése kieszközölte az adósrabszolgaság intézményének törvényessé tételét, illetve az istenek által előidézett látomások sokasodnak, hogy kényük-kedvük szerint nyerhessenek befolyást a kiszemelt halandókon.