A gyártás és a logisztika szempontjából India nyerhet a legtöbbet, de minden partnerország valódi gazdasági növekedést tapasztalhat, ha bekapcsolódik a Folyosóba a saját érdekei és mértéke szerint. Az Egyesült Arab Emírségek kikötői üzemeltetési és logisztikai szektorai pozitív növekedést fognak tapasztalni, Mohammed bin Szalmán szaúdi koronahercegnek pedig lehetősége nyílna megmutatni a világnak, hogyan tudnak a szaúdiak rakományt szállítani az Arab-sivatagon keresztül olyan technológia segítségével, amely csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, miközben lerövidítik a Szuezi-csatornán való áthaladás idejét. Izrael beruházásokat hajtott végre a haifai kikötőben, amelyek lehetővé teszik, hogy az itt áthaladó rakományok mennyiségének növekedésével megduplázódjon a mérete,
az Európai Unió tagállamai pedig nagyobb hozzáféréssel rendelkeznek majd az indiai és ázsiai piacokhoz.
Ez egy mindenki számára előnyös helyzet, az IMEC-országok és kereskedelmi partnereik számára egyaránt.
Kína mellett India is egy megaállam az indo-csendes-óceáni térségben, de tekintélye ellenére sem foglal állást a nyugati és a keleti hatalmak közötti globális szintű rivalizálásban. Vajon ez a projekt India álláspontjának eltolódását jelenti az Egyesült Államok, az EU és ázsiai szövetségeseik felé?
Történelmi tény, hogy India az 1947-es függetlenedése óta megőrizte el nem kötelezett státuszát. A hidegháború évtizedei során egészen napjainkig India képes volt megőrizni rugalmasságát a gazdaság és a külpolitika terén. Modi miniszterelnök azt fogja tenni, ami India érdekeit szolgálja, és az IMEC egyértelműen ebbe a kategóriába tartozik. India növekedése és felemelkedése a globális színtéren pozitív fejlemény az Egyesült Államok, az Európai Unió és ázsiai szövetségeseik számára.