Könyörög a BMW és a Mercedes, hogy luxusautókat küldhessenek az oroszoknak
Két szankció között a Mercedesek és BMW-k azért átcsusszanhatnának az oroszokhoz a németek szerint.
Megtalálták a módját.
Nyitókép: Yola Monakhov/Bloomberg via Getty Images
A német Hugo Boss divatmárka üzletei újra megnyílnak Oroszországban, miután a Stockmann felvásárolta a vállalat oroszországi üzletágát – számolt be róla az Interfax hírügynökség.
A Hugo Boss, más nyugati luxusmárkához hasonlóan 2022-ben jelentette be, hogy kivonul az orosz piacról a nyugati szankciók hatására. Most azonban újranyithatnak a vállalat üzleti, igaz másik név alatt.
A felvásárlást követően a vállalat neve „Hugo Boss Rus”-ról „Link Fashion”-re fog változni. A RIA Novosztyi orosz hírügynökségnek Natalia Kermedchieva, a Bevásárlóközpontok Uniójának új márkákért felelős alelnöke elmondta, „az új Hugo Boss sem lesz más, minden marad a régiben, változtatások nélkül. Mind a 19 üzlet egyszerre nyílik meg”.
Ezt is ajánljuk a témában
Két szankció között a Mercedesek és BMW-k azért átcsusszanhatnának az oroszokhoz a németek szerint.
Az orosz hatóságok állítólag áprilisban hagyták jóvá a Hugo Boss oroszországi üzletágának eladását. A hírek szerint az üzlet augusztus 2-án zárult le, és a Stockmann JSC most a Hugo Boss Rus 100 százalékát birtokolja 40 millió rubel (169 millió forint) névértéken. A Stockmann Oroszországban a korábbi finn tulajdonostól függetlenül működik.
A statisztikák szerint a nyugati kiskereskedők közel egyharmada hagyta el Oroszországot a nyugati szankciókat követően. Több vállalat azonban már azon gondolkodik, hogyan térhetne vissza az orosz piacra.
Az orosz média szerdán arról számolt be, hogy a Christian Dior francia luxusmárka új védjegyek, köztük a Dior, a Dioramour és a Gem Dior bejegyzése iránt nyújtott be kérelmet az orosz szellemi tulajdonjogi szolgálathoz, a Roszpatenthez.
Az év elején az amerikai üdítőital-óriás, a Coca-Cola és az amerikai kávézólánc, a Starbucks is kérelmet nyújtott be a Roszpatenthez több védjegy lajstromozására az országban – írta az ukrán Kommeraszant. A svéd IKEA állítólag szintén meghosszabbította védjegyjogosultságát Oroszországban, mégpedig tíz évre.
Ezt is ajánljuk a témában
A háború kitörése óta mintegy 1600 külföldi vállalat vonult ki Oroszországból. Sokkal többen maradtak. Egyesek visszamásztak az ablakon, mások, amelyek el sem mentek, már nem is akarnak. Az üzlet virágzik, a moralizáláson alapuló profitgyilkolás pedig a múlté.
***