Mások már nem ennyire óvatosak. Néhány vállalat végre ki merte mondani, hogy a háborús moralizálás miatt nem hajlandó csonkolni magát, és továbbra is jelen kíván lenni az orosz piacon.
Az Unilever, a Nestlé, a Philip Morris már megtette a véglegesnek tekinthető bejelentést, ahogyan a Milka és az Oreo mögött álló óriás, a Mondelez is, amelynek a vezérigazgatója a közelmúltban szűkszavúan csak annyit mondott: a befektetőket egyáltalán nem érdekli, hogy erkölcsi alapon mire szólítják fel a vállalatot, egyszerűen maradni akarnak.
A piaci hangulatban tehát érezhető változás történt. Az oroszországi érdekeltséget fenntartó nyugati cégeknek kapóra jönnek az orosz rendeletek, amelyek a végtelenségig lelassítanak egy eladási folyamatot. Erre való hivatkozással maguk is egy helyben tudnak maradni, ha pedig kifogynak az érvből, egyszerűen kimondják: nincs értelme a kivonulásnak. Az, hogy a vállalatok zömének sok évtizedes munkája és dollártízmilliárdjai fekszenek egy-egy oroszországi beruházásban, az érdekeltségeiket pedig csak 90 százalékos veszteséggel tudnák értékesíteni, igen nyomós érvnek tűnik.
A legegyszerűbben a problémát az Unilever igazgatótanácsának egyik tagja, Nelson Peltz fogalmazta meg, aki a konkurenciát is belekeverte érvelésébe. Mint mondta: „a P&G és a Colgate-Palmolive sem hagyta el az országot. Nekünk mi a fenéért kellene?”.
Kapcsolódó: