A jogász arra is rámutatott, hogy az is a probléma része, hogy az EU és a németek törvényi módon akarták rákényszeríteni a piacot a zöld átállásra. Mivel 2035-től nem lehet belsőégésű motorokkal rendelkező gépjárműveket forgalomba helyezni, emiatt a nagy autócégek is átállították a gyártósorokat. Ez azzal járt, hogy a kínai technológia letarolja a piacot, mert kinyitották nekik az ajtót anélkül, hogy végig gondolták volna, hogy ez mivel jár.
Európa csak most pánikol, hogy mit tegyen a kínai elektromos autókkal szemben.
„Még a második féléves adatokat nem látjuk, de az első félévnek a számai alapján Kína vált a világ legnagyobb autóexportőrévé, a korábbi első helyezett Japánt utasítva maga mögé. Az első félévben értékesített 2,3 millió kínai autónak már több, mint fele egyébként elektromos volt. Az elektromos autózásnak a piacnyitása az, ami ezt az elképesztő kínai dominanciát eredményezi” – mondta Tóth Máté.
Az autóipar valószínűleg komoly szerepet fog kapni a politikai csatákban is. Megemlítette, hogy Manfred Weber például már kijelentette, hogy ha az EP választások után politikai fordulat lesz, akkor ők megszüntetnék ezt a 2035-ös tilalmat, ami a belsőégésű motorokra vonatkozik.
A jogász szerint az elektromos autók esete azt is példázza, hogy az EU szintjén ugyan jogi értelemben meg lehet fordítani egy döntést, de ezt nem lehet megtenni gazdasági következmények nélkül.