Az éttermek kapcsán a CNN hozott egy másik példát is arra, hogy a gasztronómia és az ételkészítés fokozatosan közelednek egymás felé. Mint írták, a csúcskategóriás konyhai készülékeket gyártó Smeg például már 2016-ban partnerségre lépett a Dolce & Gabbanával. Az együttműködés keretében pedig olyan élénk színekben pompázó és citrusfélékkel díszített kézműves hűtőszekrények és sütők kerültek forgalomba, melyeket áthatott a „la dolce vita” – magyarul az édes élet – szellemisége.
Az együttműködések növelhetik az az exkluzivitás iránti vágyat is
Az élelmiszer- és divatmárkák közötti együttműködések ráadsásul nemcsak az egyes vállalatok identitását erősítik, és fogyasztói bázisukat bővíthetik, hanem
az exkluzivitás iránti vágyat is növelhetik egy olyan kiskereskedelmi kultúrában, amely nagyra értékeli a limitált kiadású termékeket.
A Puma például a Haribo édességgyártó céggel, valamint Amerika legrégebbi gyorsétteremláncával, a White Castle-lel lépett partnerségre, hogy játékos, egyedi és „Instagram-képes” tornacipőket készítsen.
Az ilyen közös munkák során piacra kerülő termékek ráadsául elég újszerűek ahhoz, hogy felkeltsék a hagyományos média érdeklődését, miközben „saját életet élnek”.
Elég az influencerek és művészek Instagram-csatornájára gondolni, ahol azok is tudomást szerezhetnek ezekről az innovációkról, akik a kevésbé mozognak otthonosan a divat világában – írta a CNN.
Élen jár a popkultúrában a McDonald’s
A fentiekhez köthet a Trade Magazin nemrég megjelent írása is, amely arról számolt be, hogy a McDonald’s különleges csomagolással és sorozatpremierrel ünnepelte a márka popkulturális múltját. Mint a laps rámutatott: kevés olyan márka van a világon, amely több filmben, sorozatban vagy akár zeneszámban szerepelt volna, mint a Magyarországon is már több mint három évtizede megtalálató gyorsétteremlánc.
A kampány augusztus 15-én vette kezdetét, melyben egyedi, a „Meki” vendégjátékával készült alkotásokat idéző csomagolást kaptak a népszerű termékeik. Emellett, mivel a McDonald’s különleges szerepet játszott a Marvel Studios egyik legnagyobb őszi évadpremierjében, az éttermekbe betérők a Loki 2. évadához kapcsolódó tartalmakból is ízelítőt kaphattak – írta a lap.