– fogalmazta meg hitvallását.
A márka nemcsak ruhákat, hanem cipőket, táskákat és parfümöket is árul, s a termékpaletta az évek során egyre szélesebb lett; Armani saját étterem- és szállodaláncot is alapított. A tervező híres volt arról, hogy személyesen felügyelte a kollekciói valamennyi részletét és vállalkozása minden területét, kezdve a reklámkampányoktól a kifutóra lépő modellek hajáig. Az augusztus végén megjelent utolsó, a Financial Timesnak adott interjújában úgy vallott erről, hogy „a legnagyobb gyengeségem az, hogy mindent én irányítok”. „Az eredeti célom az volt, hogy öltöztessem az embereket, de más területekre is áttértem, mert egyedi élményt akartam nyújtani az Armani világába belépőknek. Valójában egy olyan életmódot teremtettem meg, amilyet a természetes kifinomultság világaként definiálnék, amiben semmi nem túlzás, de minden egyensúlyt talál” – mondta.
Armani egy ideje betegséggel küzdött, júniusban pályafutása során először fordult elő, hogy ki kellett hagynia a milánói férfidivathéten tartott bemutatóját. Békésen, családi körben hunyt el. Egy biztos: a világ sokáig emlékezni fog az összetéveszthetetlenül kék szemű, napbarnított bőrű, ősz hajú, rendszeresen farmernadrágban és fekete pólóban megjelenő olasz tervezőre, aki megértette a széles közönséggel, mit jelent kifinomultan öltözködni, és miért fontosabb a stílus, mint a divat.
Nyitókép: Giorgio Armani 2016-ban Milánóban
Fotó: Shutterstock