Szijjártó: Magyarország az elektromos autóipar egyik európai fellegvára lett
Gigaberuházást visz a Bosch Zala megyébe.
Miközben egyes német lapok háborognak, hogy Magyarország megkaphatja a neki járó uniós forrásokat, a Bosch-nál ünnepelnek, amiért hazánkban működik az állam-egyetem-vállalat hármassága, és könnyű képzett munkaerőt találni.
Kétségkívül számít az állami támogatás, ám ennél is fontosabb az az ökoszisztéma, amelyben könnyű képzett munkaerőt találni, és az egyetemek bővelkednek a kutatási projektekben – indokolja az ABC, hogy a Bosch miért Magyarországon építi a jövőt. Azt írja, Magyarországon létezik az állam-egyetem-vállalat hármassága, amely elkötelezett az autóipar iránt, ennek eredménye pedig nem más, minthogy a világ egyik legnagyobb autóipari vállalata újra és újra befektet az országban lévő termelési és kutatás-fejlesztési központjába.
Ezt is ajánljuk a témában
Gigaberuházást visz a Bosch Zala megyébe.
A cikk beszámol arról is, hogy a Bosch magyar leányvállalata 2,4-szer nagyobb árbevételt ért el, mint a spanyol, miközben a kutatásra fordítandó költségvetés 20 százalékkal nőtt, és már Kaliforniából is képes munkaerőt elcsábítani.
A szerző szerint az új budapesti K+F központ 90 ezer négyzetmétere olyan, mintha a Google-nél dolgoznának az emberek.
Ennek biztos nem örülnek a német Spiegel szerkesztőségében, ahol az elmúlt napokban több háborgó cikk is született arról, hogy Magyarország végül megkaphatja a neki tényszerűen járó uniós forrásokat.
Kapcsolódó vélemény
Entschuldigung, német lap, de Orbán és Európa „piszkos dealjét” az imént még jogállamisági eljárásnak tetszettek hívni, és örülni tetszettek neki. Hát hogy van ez?
Ezt is ajánljuk a témában
A német lap szerint jó esély mutatkozik annak az egyezségnek a nyélbe ütésére, miszerint Magyarország Ukrajna támogatásáért cserébe hozzájuthat 13 milliárd eurónyi EU-s forráshoz.
***
A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor