E témákban nagyjából negyvenfős, folyamatosan tanácskozó munkacsoportok dolgozták ki a reformjavaslatokat. Lefordítva a diplomatikus témamegjelölések: vonják be a híveket; ne legyen kötelező cölibátus; legyen női papság; és fogadja el az egyház a homoszexualitást (és minden LMBTQ-törekvést).
Szombaton, egy három napos frankfurti tanácskozáson el is fogadták a kezdeményezés 32 oldalas záródokumentumát, amely ezen ötletek mentén
megváltoztatná a katolikus egyház tanítását a homoszexualitás, a nők felszentelése, a papi cölibátus ügyében
és még számos más kérdésben is.
Augsburg segédpüspöke, Florian Wörner a katolikus egyház tanításával nyilvánvalóan ellentétben álló javaslatcsomag kapcsán azt nyilatkozta: erősen kérdéses, „ugyanazt értjük-e szinodalitáson, amikor arról beszélünk. Továbbra is hatalmas szakadékot látok aközött, amit Ferenc pápa mond arról, és amit Frankfurtban megéltünk.”
A püspökök a háromnapos tanácskozás első napján megakadályozták egy LMBTQ-dokumentum elfogadását, ami miatt sokan hangosan tiltakoztak. Többen követelték, hogy a szavazás nyílt legyen. Irme Stetter-Karp, a folyamat egyik „alelnöke” szerint a püspökök „siránkoztak”. Egy nappal később nyolc püspök szavazott a homoszexualitás „újraértékelése” ellen, másik nyolc pedig nem szavazott.
De így is a jelenlévő 56 püspökből 40 megszavazta azt.
Pénteken a nők egyházbeli szerepéről is elfogadtak egy dokumentumot, ami „minden hívő közti alapvető egyenlőségre” hív, amit azzal konkretizál, hogy ez a „nők szentségi szolgálathoz való hozzáférésének” újraértékelését jelenti „a szolgálat teológiájának alapvető megújításának kontextusában”.
Szombaton szavaztak még a „nem heteroszexuális papok” helyzetének „normalizálásáról”, a „gendersokszínűséggel való bánásmódról”, valamint a nők igehirdető lehetőségeiről.
A teljes záródokumentumot a „résztvevők” 92 százaléka fogadta el, köztük 45 püspök.
Tizennyolc százalék szavazott nemmel, köztük tíz püspök.
Az egész dokumentumot még egyszer átfutják 2023 tavaszán, és utána fogadják el. Hogy ezután mi lesz, jó kérdés: a kánonjog és az egyházi szabályok szerint ugyanis a dokumentum jelentéktelen, nem kell figyelembe venni, senkit nem kötelez, sőt igazából nem is egyházi dokumentum.