Mélyütés Európa gazdaságának a német és francia válság
Nincsen stabil kormányzás Európa két vezető országában.
Rejtélyes éjszakai repülőjáratok hordják nap mint nap a migránshordákat Európa szívébe? Erről számolnak be német szélsőjobbos és konteóhívő híroldalak. Utánajártunk: a hír, melyről a népszerű publicista, Bayer Zsolt is beszámolt, nem igaz. Ezek egyszerű chartergépek, amik a görög és török tengerparton nyaralókat viszik haza Európa számos nagyvárosába. Azt is elmagyarázzuk, hogy miért pont éjszaka.
„Az alábbi anyagot kedves barátomtól kaptam. Olvassák és terjesszék, mert ez tényleg megdöbbentő és vérlázító!” – harangozta be Bayer Zsolt a blogján, és persze olvassák és terjesztik az olvasók, hogy a német szövetségi kormány mindenféle különös éjszakai repülőjáratokon csempészi be titkosan a Törökországban állomásozó menekültek/migránsok tömegeit.
A Magyar Hírlap publicistája egy „kedves barátjától” kapott egy Word-dokumentumot, ami a hazai orosz propagandaoldalakhoz hasonló német bevándorlásellenes honlapról származó anyag fordítását tartalmazza.
Az azonban színtiszta hülyeség: chartergépeket néz ugyanis titkos járatoknak. Ilyeneket írnak ebben a dokumentumban a Kopp Online-ra hivatkozva, amit itthon körülbelül a Kuruc.info és Molnár F. Árpád között lehetne a relevanciáját tekintve elhelyezni:
„Hivatalosan ugyan oldódni látszik a menekültkrízis Németországban, a balkáni útvonalon egyre kevesebben gyalogolnak, különvonatokat és buszokat is alig látni. Nem csoda. Szemmel láthatólag repülővel érkeznek. Az éjszaka leple alatt egyik különjárat a másik után landol a német reptereken. Késő éjszaka Török- vagy Görögországban történik a beszállás a chartergépekbe és Németországban a bevándorlási hivatal (Bamf) buszokkal szállítja őket a fogadótáborokba.”
Mindezt a köln-bonni repülőtér éjszakai forgalmával magyarázzák. Nézzünk rá akkor a köln-bonni reptér éjszakai forgalmára! Az alábbi kép a Bayer Zsolt által keringtetett anyagból származik, pirossal a német bevándorlásellenesek jelölik a szerintük gyanús repülőjáratokat. Heraklion, Isztambul, Adana, Izmir és a legdurvább: Antalya!
Vegyük sorba a pirossal bekarikázott gépeket.
Az X3 4103A jelzésű gép a TUI utazási iroda heraklioni charterjárata. A migránsos elmélet körülbelül itt megbukik, mert még véletlenül sem a nagy menekülttáborok közelében lévő leszboszi Mitiliniből (leszboszi helyszíni riportunkat itt olvashatják), vagy Szamosz, Hiosz, Kosz szigetéről indul a „migránsjárat”, hanem honnan? Az egyik legnépszerűbb görög sziget, Kréta fővárosából.
De a nem bekarikázott gépek is mind chartergépek: Várna, Ibiza, Mallorca, valamint az Eurowingsre átmárkázott Germanwings moszkvai járata áll az érkezési oldalon.
A PC 397 a fapados Pegasus Airlines isztambuli járata, ők egyébként Budapestről is repülnek néha a török nagyvárosba. A BRJ 1474 a török Borajet Airlines menetrend szerinti gépe, ami a szír-török határhoz közel lévő Adanából indul. Erősen valószínűsítem, hogy a légitársaság a TUI utazási iroda megbízásából repüli a távot, a TUI német honlapja ugyanis számos német nagyvárosból reklámoz járatokat a szír határhoz közel fekvő nagyvárosba. Maga a Borajet német utazási fórumok szerint főleg más légitársaságok kisegítésére repül Németországba, az ott írtak alapján a legnagyobb ügyfelük a törökországi nyaralásokra specializálódott Öger Tours.
A német migránsvadászok ezt követően három antalyai gépet találtak meg maguknak. Az első a török Onur Air járata, vélhetően szintén valamelyik német utazási iroda megbízásából, a másik kettő XQ-val kezdődő pedig a török-német vegyesvállalatként alapított Sun Express chartergépe.
E sorok szerzője nem egyszer utazott ezekkel a gépekkel: azt kell róluk tudni, hogy a török riviérán nyaralók szemszögéből nézve mindig a létező legidétlenebb időpontban indulnak, többnyire akkor, amikor az ember leginkább aludni szeretne. Hogy ezek a gépek miért éppen éjszaka repülnek, arra még visszatérünk.
A kacsa hír terjesztői így fogalmazták meg mindezt:
„Elég, ha megnézzük az augusztus 8-i repülési menetrendeket: éjjel fél 1-től indul a »Rush-Hour for Refugees«. Szinte percenként landolnak a török/görögországi gépek. Egész éjszakán át reggel hatig tart. A Köln-Bonn linkre kattintva látható: nappal csak egyetlen járat érkezik a Földközi-tenger keleti régiójából, hiszen a turizmus nagyon erősen visszaesett. Éjjel azonban 11 járat is érkezik.”
Ez szintén nem állja meg a helyét, a törökországi turizmus 35 százalékos csökkenése nem annyira a német, sokkal inkább az orosz foglalásoknak a Törökországgal szembeni orosz szankciók miatti lemondásának köszönhető: az év első felében 87 százalékkal kevesebb orosz turista érkezett Törökországba, mint egy évvel azelőtt. A németek által produkált visszaesés csupán öt százalékos a Neckermann és az Öger adatai alapján. Az FTI utazási iroda vezetője úgy látja, hogy Törökország továbbra is kedvelt német úti célpont.
Antalya és Izmir a két fő elosztóközpont a török riviérán. A migránsos elmélet megcáfolásához elég felmennünk az antalyai reptér honlapjára:
A Titkos Migránsjáratok nyaralókat szállító chartergépek jól láthatóan nemcsak Németországba, hanem olyan festői helyekre is viszik az antalyai menekülteket turistákat, mint Pristina. Mint Tirana. Mint Szkopje. Mint Varsó. Mint Kijev. Mint Kisinyov. Vagy Amszterdam, Brüsszel, Berlin, Stuttgart, London, Koppenhága, Helsinki.
A Mandiner a téma kapcsán megkereste Varga G. Gábort, a Népszabadság repülésügyi szakújságíróját. A Malév történetét megíró újságíró lapunknak elmondta, rengeteg közel-keleti reptér ad kedvezményeket az éjszakai forgalomra. Ezek az európai repterekhez képest ugyanis fejletlen infrastruktúrával rendelkeznek, és a kapacitásuk is kicsi, így határozottan az az érdekük, hogy a forgalmat minél jobban el tudják osztani. A charterjáratok piacán egyébként sincs túl sok profit, hiszen az utazási irodák erősen lealkudják az árakat a légitársaságoknál, akiknek így minden talált fillér jól jön.
A közel-keleti térségbe való éjszakai repülés másik oka Varga G. Gábor szerint a légitársaságok profitorientált gondolkodásában keresendő. Ezekbe a kevés utast vonzó desztinációkba akkor repülnek csak, amikor a fontos útvonalakat repülő, ezáltal vastag profitot kereső gépeik amúgy szabadon állnának. Vagyis éjszaka. Némi pénzt ugyanis így is össze tudnak söpörni. Így tett a Malév is, amikor éjszaka repült Bejrútba és Damaszkuszba, ahogyan most a Wizz Air is 23 órakor indul a grúziai Kutaisibe.