A Titkos Migránsjáratok nyaralókat szállító chartergépek jól láthatóan nemcsak Németországba, hanem olyan festői helyekre is viszik az antalyai menekülteket turistákat, mint Pristina. Mint Tirana. Mint Szkopje. Mint Varsó. Mint Kijev. Mint Kisinyov. Vagy Amszterdam, Brüsszel, Berlin, Stuttgart, London, Koppenhága, Helsinki.
A Mandiner a téma kapcsán megkereste Varga G. Gábort, a Népszabadság repülésügyi szakújságíróját. A Malév történetét megíró újságíró lapunknak elmondta, rengeteg közel-keleti reptér ad kedvezményeket az éjszakai forgalomra. Ezek az európai repterekhez képest ugyanis fejletlen infrastruktúrával rendelkeznek, és a kapacitásuk is kicsi, így határozottan az az érdekük, hogy a forgalmat minél jobban el tudják osztani. A charterjáratok piacán egyébként sincs túl sok profit, hiszen az utazási irodák erősen lealkudják az árakat a légitársaságoknál, akiknek így minden talált fillér jól jön.
A közel-keleti térségbe való éjszakai repülés másik oka Varga G. Gábor szerint a légitársaságok profitorientált gondolkodásában keresendő. Ezekbe a kevés utast vonzó desztinációkba akkor repülnek csak, amikor a fontos útvonalakat repülő, ezáltal vastag profitot kereső gépeik amúgy szabadon állnának. Vagyis éjszaka. Némi pénzt ugyanis így is össze tudnak söpörni. Így tett a Malév is, amikor éjszaka repült Bejrútba és Damaszkuszba, ahogyan most a Wizz Air is 23 órakor indul a grúziai Kutaisibe.