Színvonalas kiszolgálás, nemzeti színek: kipróbáltuk az új magyar légitársaság Budapest-Kolozsvár járatát
Repültünk egyet az új magyar légitársasággal; kalandos élménytúra egy kis gépen, ami, mintha kicsit tényleg a miénk lenne. Beszámolónk!
Az Aeroexpress gépe érintette elsőként a gyergyóremetei futópálya betoncsíkját.
Kiemelkedő pillanat volt Székelyföld számára, amikor kedden délután tesztrepülés keretében először érkezett utasszállító repülőgép az épülő gyergyóremetei repülőtérre. Az Embraer 120ER típusú, 30 fő szállítására alkalmas repülőgép (amelyet tavaly ősszel a Mandiner is kipróbált) Budapestről érkezett a magyar Aeroexpress légitársaság színeiben, miután Kolozsváron esett át – a Románia schengeni csatlakozásáig kötelező – határellenőrzésen.
Ezt is ajánljuk a témában
Repültünk egyet az új magyar légitársasággal; kalandos élménytúra egy kis gépen, ami, mintha kicsit tényleg a miénk lenne. Beszámolónk!
A repült idő a magyar fővárosból összesen másfél óra volt, ami összehasonlíthatatlanul rövidebb az olykor több mint tíz órát is igénybe vevő autós utazásnál.
A vezérsíkján a magyar zászlót is elhozó repülőgép Ármai Zoltán oktatókapitány parancsnoksága alatt érkezett, aki elmondta: számára is különleges pillanat volt a megközelítés és leszállás, hiszen ritkán adatik meg egy pilóta életében, hogy ő lehet az első, aki a gépének kerekével nyomot hagy a repülőtér futópályáján. Reményét fejezte ki, hogy a jövő évben már gyakran jönnek és sok utast fognak szállítani ide. Somogyi-Tóth Dániel, a légitársaság alapítója kifejtette: évek óta dolgoznak azon, hogy légi kapcsolatot teremtsenek Magyarország és Erdély között, ami autóval, vagy vasúton nehéz. Anyacégük, a BASe Airlines Zrt. finnországi közszolgáltatási tapasztalatai alapján tervezik ezt, ahol szintén így érik el a nehezebben megközelíthető a területeket és közösségeket.
Ezt is ajánljuk a témában
Az eddigi tapasztalatok alapján bizakodó az új magyar légitársaság, ráadásul úgy látják, az Erdély és az anyaország között utazók szokásait nem elsősorban a nyár alakítja. Speciális területek szeretnének helyt állni, sokéves külföldi tapasztalattal, magyar érdekeket képviselve. Interjúnk Somogyi-Tóth Dániellel, az Aeroexpress Regional társalapítójával és -tulajdonosával.
A gépet a repülőtér megálmodója és építője, a Bayer cégcsoport vezetője, Balázs Attila, továbbá Barti Tihamér, az RMDSZ Gyergyó területi elnöke, valamint Laczkó-Albert Elemér polgármester fogadták a helybéli lakosok nagyszámú érdeklődése mellett. Balázs Attila kijelentette:
jövő évtől napi két járatot terveznek indítani Gyergyóremete és Budapest között.
Az egyik a cégcsoport vállalkozásai számára nyújt majd összeköttetéseket, a második pedig a nyílt, bárki által elérhető utasforgalmat biztosítja majd – hangsúlyozta, kiemelve, hogy a hosszú, akár 12-15 órás buszozás vagy autózás helyett repülőgéppel bő egy óra alatt elérhetünk majd Budapestről Hargita megyébe.
A tavaly alapított Aeroexpress légitársaság 2022. őszén indította el első járatait, azóta Budapest és Kolozsvár között biztosítanak heti négy járatot, melyek rendszeresen teltházasak, így az utazóknak érdemes időben biztosítaniuk a helyfoglalást. Az Aeroexpress márkanév idén 100 éves, hiszen 1923-ban ezen a néven kezdte meg működését az a légitársaság, amely a Duna Gellérthegy előtti szakaszáról felszállva a Balatonra és Bécsbe szállította az utasokat. A cégcsoport tavaly kezdte működését, melynek egyik célja, hogy résztulajdonosával, a BASe Airlines Zrt-vel együttműködésben Kárpát-medencei célállomásokra indítson légijáratokat, másik küldetése pedig az, hogy Magyarországon ismét meghonosítsa a vízirepülést.
Nyitókép: Aeroexpress Regional