Piros-fehér-zöld zászlós gép landolt elsőként az új székely repülőtéren

2023. július 19. 15:10

Az Aeroexpress gépe érintette elsőként a gyergyóremetei futópálya betoncsíkját.

2023. július 19. 15:10

Kiemelkedő pillanat volt Székelyföld számára, amikor kedden délután tesztrepülés keretében először érkezett utasszállító repülőgép az épülő gyergyóremetei repülőtérre. Az Embraer 120ER típusú, 30 fő szállítására alkalmas repülőgép (amelyet tavaly ősszel a Mandiner is kipróbált) Budapestről érkezett a magyar Aeroexpress légitársaság színeiben, miután Kolozsváron esett át – a Románia schengeni csatlakozásáig kötelező – határellenőrzésen. 

Ezt is ajánljuk a témában

A repült idő a magyar fővárosból összesen másfél óra volt, ami összehasonlíthatatlanul rövidebb az olykor több mint tíz órát is igénybe vevő autós utazásnál. 

A vezérsíkján a magyar zászlót is elhozó repülőgép Ármai Zoltán oktatókapitány parancsnoksága alatt érkezett, aki elmondta: számára is különleges pillanat volt a megközelítés és leszállás, hiszen ritkán adatik meg egy pilóta életében, hogy ő lehet az első, aki a gépének kerekével nyomot hagy a repülőtér futópályáján. Reményét fejezte ki, hogy a jövő évben már gyakran jönnek és sok utast fognak szállítani ide. Somogyi-Tóth Dániel, a légitársaság alapítója kifejtette: évek óta dolgoznak azon, hogy légi kapcsolatot teremtsenek Magyarország és Erdély között, ami autóval, vagy vasúton nehéz. Anyacégük, a BASe Airlines Zrt. finnországi közszolgáltatási tapasztalatai alapján tervezik ezt, ahol szintén így érik el a nehezebben megközelíthető a területeket és közösségeket.

Ezt is ajánljuk a témában

Piaci rést tölt be a regionális repülést kínáló új magyar légitársaság – az Aeroexpress társalapítója a Mandinernek

Az eddigi tapasztalatok alapján bizakodó az új magyar légitársaság, ráadásul úgy látják, az Erdély és az anyaország között utazók szokásait nem elsősorban a nyár alakítja. Speciális területek szeretnének helyt állni, sokéves külföldi tapasztalattal, magyar érdekeket képviselve. Interjúnk Somogyi-Tóth Dániellel, az Aeroexpress Regional társalapítójával és -tulajdonosával.

A gépet a repülőtér megálmodója és építője, a Bayer cégcsoport vezetője, Balázs Attila, továbbá Barti Tihamér, az RMDSZ Gyergyó területi elnöke, valamint Laczkó-Albert Elemér polgármester fogadták a helybéli lakosok nagyszámú érdeklődése mellett. Balázs Attila kijelentette: 

jövő évtől napi két járatot terveznek indítani Gyergyóremete és Budapest között. 

Az egyik a cégcsoport vállalkozásai számára nyújt majd összeköttetéseket, a második pedig a nyílt, bárki által elérhető utasforgalmat biztosítja majd – hangsúlyozta, kiemelve, hogy a hosszú, akár 12-15 órás buszozás vagy autózás helyett repülőgéppel bő egy óra alatt elérhetünk majd Budapestről Hargita megyébe.

A tavaly alapított Aeroexpress légitársaság 2022. őszén indította el első járatait, azóta Budapest és Kolozsvár között biztosítanak heti négy járatot, melyek rendszeresen teltházasak, így az utazóknak érdemes időben biztosítaniuk a helyfoglalást. Az Aeroexpress márkanév idén 100 éves, hiszen 1923-ban ezen a néven kezdte meg működését az a légitársaság, amely a Duna Gellérthegy előtti szakaszáról felszállva a Balatonra és Bécsbe szállította az utasokat. A cégcsoport tavaly kezdte működését, melynek egyik célja, hogy résztulajdonosával, a BASe Airlines Zrt-vel együttműködésben Kárpát-medencei célállomásokra indítson légijáratokat, másik küldetése pedig az, hogy Magyarországon ismét meghonosítsa a vízirepülést. 

Nyitókép: Aeroexpress Regional

Összesen 62 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Player1
2023. november 13. 15:31
Az háromszoros világcsúcstartó ENDRESZ GYÖRGY is az AEROEXPRESS-nél volt pilóta, csak ajánlani tudom. Szép gesztus volna, ha a gépre felkerülne JUSTICE FOR HUNGARY!
Anomander
2023. november 12. 09:35
Megint egy teljesen fölösleges beruházás adófizetői pénzből, hogy a NER elit repülhessen. Ezt az országot csak bebaszva lehetne megálmodni, Kafka szerintem megnyalná a száját.
MyOp
2023. október 31. 12:56
Az elhelyezkedés székelyföldi viszonylatokban olyan, mintha Magyarországon Békéscsabára csináltak volna repülőteret. Kovászna, azaz Háromszék és Hargitai dél-nyugati, azaz Udvarhelyszék részei szempontjából távol esik. Marosvásárhely is nagyjából ez a távolság, ráadásul Gyergyóremete nem közelíthető meg főútvonalról. Persze megnyílt Brassó, amit Kovászna megye azért támogatott, mert Háromszéknek teljesen kézenfekvő, viszont hogy, hogy nem oda egy fia gép sem érkezik Budapestről és most is csak a huzavona folyik, hogy legyen vagy ne legyen Brassó-Budapest járat, szóval ha lesz, akkor 10 év minimum, mire lesz 1 hónapig, hogy aztán megint felfüggesszék. Mondjuk az is lehet, hogy ez a gyergyóremetei légikikötő nem is arra való, hogy székelybácsik és -nénik mászkáljanak fel s alá a terebélyes placcon, inkább valami magánzó kiegészítés a közeli szállás- és vendéglátó egységhez, mely szintén a nemzet ügyét szolgálja egynémelyek pihenését s miegymását biztosítva sűrű teendőik közepette.
tabos1
2023. október 27. 23:40
A futópályát emberek használják. Amit a repülők,azt kifutó(pályá)nak hívják. Ha jól tudom.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!