Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig.
Nemsokára elérhető lesz a Wizz MultiPass, aminek segítségével nem kell egyesével repjegyeket venni a jövőben.
A múlt hónapban robbantott nagyot a legnagyobb magyar fapados légitársaság, mikor bejelentette, nemsokára bárki számára elérhető lesz a MultiPass nevű szolgáltatása, amely gyakorlatilag egy bérletet jelent, melynek segítségével bizonyos korlátok között lehet majd a légitársaság járataira jegyet foglalni.
Egyelőre nem árult el túl sok részletet a rózsaszín légitársaság, annyi derült ki, hogy egy bizonyos összegért cserébe a járat meghatározott járatain lehet majd helyjegyet foglalni. Egy darabig teszteli a rendszert a fapados légitársaság, először a Lengyelországba és az onnan induló, továbbá az olasz belföldi járatokon lehet foglalni a Wizz MultiPasson keresztül.
Azok, akik úgy döntenek, hogy kipróbálják az új fejlesztést, a jövőben meghatározásra kerülő összeg befizetése után tokeneket kapnak, amelyek majd bizonyos járatokra lesznek érvényesek. A Wizz honlapján elérhető tájékoztatás szerint az előfizetés megváltását követően, a tokenek birtokában maximum csak akkor kell fizetni egy járatért, ha extra poggyászt szeretne az utas felvinni.
A multipass elsősorban azoknak éri meg, akik rendszeresen ingáznak két város között. A repülőbérletek ötlete nem először merült fel, három éve a portugál nemzeti légitársaság, a TAP Portugal jelentett be hasonló kezdeményezést Flight Pass néven. Abban az esetben a két legnagyobb utasforgalmú, lisszaboni és portói járatokra lehetett foglalni.
A kezdeményezés nem lett nagyon népszerű, ugyanis a korlátlan repjegybérlet egy hónapra 2400 euró (900.000 forint), két hónapra pedig 3400 euróba, átszámítva 1 millió 275 ezer forintba került. Még korábban a norvég Wideroe vezetett be hasonló szisztémát, ott havi 600 dollárba (cca 230 ezer forint) került a bérlet.
A diszkont légitársaság tájékoztatása szerint az a tervük, hogy már májusban elinduljon a tesztidőszak. Fontos részlet továbbá, hogy az előfizetéses bérlet hat hónapra szól, amit hat fix részletben kell egyenlíteni a légitársaság felé. Cserébe A fapados légitársaság lehetővé teszi az utasok számára, hogy havonta egy útra induljanak.
Több csomag közül is lehet választani: lehet csak jegyre is előfizetni, ám felár ellenében hozzá lehet választani a Wizz Priority-t, vagy akár 20 kilós feladott poggyászt is.
Nyitókép: Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP