Kifogott a debreceni köd a Wizz Air repülőgépén
Több órás késést okozott a barátságtalan időjárás.
Váradi József szerint mostanra gyakorlatilag megszűntek a járattörlések, a késések is mérséklődtek, de kérdésre válaszolva arra is kitért, nincs személyes felelőssége a Malév összeomlásában.
Töretlen a vágy az utazás iránt, amely a jövőben sem lesz luxus, az olcsó légiközlekedés korszaka nem ért véget – nyilatkozta az Indexnek adott interjúban Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
Az interjúból kiderült: az orosz-ukrán háború stresszfaktor az iparág számára, de a nehezített gazdasági pálya valamelyest még kedvez is a diszkont légitársaságnak, mivel az utasok a kedvezőbb árú viteldíjak felé fordulnak. Az olcsó repülőjegyekkel kapcsolatos kérdésre válaszolva Váradi József például leszögezte: „semmiképpen sem vonnám le azt a következtetést, hogy véget ért az olcsó légi közlekedés korszaka, még időszakosan sem.”
A Wizz Air-vezér szerint „ha valaki keres, akkor továbbra is talál nagyon olcsón Wizz Air-repjegyet,
a jelenlegi nehezített pályán is versenyképesek vagyunk – nemcsak más légi társaságokhoz mérten, hanem talán már egyéb közlekedési módokhoz képest is. A jövőben nem hiszem, hogy luxus lesz az utazás, és azt sem gondolom, hogy alapvetően a diszkont légitársaságok szerepe meg fog változni” – húzta alá.
Arra felvetésre, hogy az európai repülőtereken jelentősek voltak a fennakadások, és a Wizz Air is több helyen hagyott ott utasokat, Váradi József elmondta: „Európában júliustól szeptemberig a járatok 6,5 százalékát törölték,
a Wizz Air az európai átlaghoz hasonlóan hajtott végre ilyen intézkedést, de nyilván ez nem vigasz azok számára, akiket érintett a fennakadás.
Mostanra tértünk vissza a korábbi sztenderdjeinkhez, gyakorlatilag megszűntek a járattörlések, a késések is mérséklődtek”.
Mint fogalmazott: „nagyon nehéz nyarat tudhatunk magunk mögött, azonban azt megjegyezném, hogy a problémáink nem a légiutas-kísérők és pilóták hiányából fakadt, hanem a külső környezet kihívásai görgettek elénk akadályokat. Ennek kiküszöbölése érdekében tettünk lépéseket” – húzta alá.
Arra a kérdésre, hogy mit üzen azoknak, akik szerint személyes felelőssége van a Malév összeomlásában, Váradi József úgy fogalmazott: „Ez hülyeség. Nincs személyes felelősségem. Mostanra tény, hogy a Wizz Air Magyarország nemzeti légitársasága, ezért fontos számunkra, hogy a magyar fogyasztói igényeket maximálisan kielégítsük” – húzta alá.
A Váradi Józseffel készült interjúját teljes egészében ide kattintva olvashatja!
Nyitóképünk illusztráció. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt