motiváló volt látni, hogy pozitív tapasztalatokat osztottak meg az intézményvezetők.
A borsodi igazgató nagyszabású felújításokról és újonnan kapott digitális táblákról beszélt, szavai nyomán még Borsodban sem annyira elkeserítő a helyzet, mint gondolnánk.
Ujváriné Gercsák Anikó, a Minősített Tehetséggondozó Műhelyek vezetője arról beszélt, hogy sikeresen vezették be a tehetségmentor képzést, amely a pedagógusokat készíti fel a kiemelkedő képességű diákokkal való foglalkozásra, és a tehetséghálózatnak már 170 intézmény része. A felkészített pedagógusok e tehetséggondozó munkában való részvételét külön javadalmazzák is.
A szekcióülések legérdekesebb beszélgetésében Kovács Edina és Orgoványi-Gajdos Judit ismertetett egy átfogó kutatást, amely a „jó tanárság” mibenlétét firtatta. Vizsgálatuk során óvodától középiskoláig mérték fel a pedagógusokat és tanárszakos hallgatókat, önreflexióik és a diákok megítélése alapján. A kutatás arra mutatott rá, hogy a jó pedagógus legfontosabb jellemzője a nagyfokú játékosság, a gyermekközpontúság, a jó kommunikációs készség, a módszertani változatosság, a reflektivitás. A mély szakmai tudás ugyanakkor szükséges, de nem elégséges feltétele az eredményességnek. Problémaként fogalmazódott meg, hogy a tanárszakos hallgatóknak nincs saját szakkollégiumuk a fővárosban.
A konferencia időnkénti döcögőssége ellenére mindenképp jó alkalom volt arra, hogy lássuk: az oktatásirányítás kulcsterületként tekint a tehetséggondozásra, itt nem spórol a kutatásokkal és az anyagi ráfordítással. Ha hasonló elkötelezettség és anyagi motiválás társulna a pedagógusok mindennapi munkájához, elmondhatnánk, minőségi fejlődés történt az oktatásban. Addig is, a szándék és az irány biztató.