Az USA-ban fizetnie kell a Volkswagennek, Németországban nem

2016. július 06. 21:34

Az Egyesült Államokkal ellentétben Németországban nem kell büntetést fizetnie a Volkswagen német járműgyártó csoportnak, amiért a károsanyag-kibocsátási adatokat meghamisító szoftverrel szerelt fel több mint 10 millió dízelmotort.

2016. július 06. 21:34

A német szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője, Ingo Strater szerdán Berlinben megerősítette a Stern című hírmagazin értesülését, amely szerint a tárca eltekint a pénzbüntetés kivetésétől. A VW köteles saját költségén megjavítani az érintett motorokat, ezzel helyrehozza hibáját, érvelt Ingo Strater a sajtótájékoztatón.

Hozzátette, hogy a tárca az arányosság elvét követi és a vásárlók számára célravezető megoldásnak tartja, hogy a jogsértő állapot megszüntetésére kötelezik a céget.

Arra a kérdésre, hogy a minisztérium pénzbüntetést is kivethetne-e a VW-re, a szóvivő azt mondta, két különböző dolog, hogy mi az, ami lehetséges, és mi az, amit tesznek ebben az ügyben. A Stern szerint Németországban egy uniós előírás alapján 2009 óta büntetni kellene a kipufogógáz tisztítására szolgáló berendezést kikapcsoló szoftverekkel operáló autógyártókat, de nem ültették át a nemzeti jogba ezt a szabályt.

A VW-t az Egyesült Államokban 15 milliárd dollárra büntették a dízelbotrány miatt. A botrány azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW, a legnagyobb európai autógyártó vállalat elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
vendelin
2016. július 07. 11:07
"A Stern szerint Németországban egy uniós előírás alapján 2009 óta büntetni kellene a kipufogógáz tisztítására szolgáló berendezést kikapcsoló szoftverekkel operáló autógyártókat, de nem ültették át a nemzeti jogba ezt a szabályt." Nocsak, nocsak! Ez nem az uniós jog semmibe vétele holmi patrióta gazdasági érdekek miatt? Vagy Jupiter és a kisökör esete immár sokadszor?
br-o
2016. július 07. 09:40
Ha a PSA Peugeot Citroën csoport botlana meg ugyanígy, akkor nekik sem kellene fizetni Németországban büntetést?
pemete jakab
2016. július 07. 09:22
"Az USA-ban fizetnie kell a Volkswagennek, Németországban nem" Mivel az kissé megrogyasztaná a német ipar egyik zászlóshajóját. És bizonyos méret fölött nem illik komolyan szankcionálni: too big to fail. Magyarul: vannak, akik a törvények felett állnak.
pollip
2016. július 07. 07:03
TTIP előszoba.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!