Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Az Egyesült Államokkal ellentétben Németországban nem kell büntetést fizetnie a Volkswagen német járműgyártó csoportnak, amiért a károsanyag-kibocsátási adatokat meghamisító szoftverrel szerelt fel több mint 10 millió dízelmotort.
A német szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője, Ingo Strater szerdán Berlinben megerősítette a Stern című hírmagazin értesülését, amely szerint a tárca eltekint a pénzbüntetés kivetésétől. A VW köteles saját költségén megjavítani az érintett motorokat, ezzel helyrehozza hibáját, érvelt Ingo Strater a sajtótájékoztatón.
Hozzátette, hogy a tárca az arányosság elvét követi és a vásárlók számára célravezető megoldásnak tartja, hogy a jogsértő állapot megszüntetésére kötelezik a céget.
Arra a kérdésre, hogy a minisztérium pénzbüntetést is kivethetne-e a VW-re, a szóvivő azt mondta, két különböző dolog, hogy mi az, ami lehetséges, és mi az, amit tesznek ebben az ügyben. A Stern szerint Németországban egy uniós előírás alapján 2009 óta büntetni kellene a kipufogógáz tisztítására szolgáló berendezést kikapcsoló szoftverekkel operáló autógyártókat, de nem ültették át a nemzeti jogba ezt a szabályt.
A VW-t az Egyesült Államokban 15 milliárd dollárra büntették a dízelbotrány miatt. A botrány azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW, a legnagyobb európai autógyártó vállalat elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.