Mégsem szavazza meg a Tisza Párt a Karácsony Gergely által javasolt főpolgármester-helyetteseket
Az indoklásból az derül ki, hogy nem Gyurcsány embereivel, a régi baloldali káderekkel van bajuk, hanem azzal, hogy nincs szmsz.
Majdnem teljesen újak, de azért mégsem a hármas metró szerelvényei: Tarlós István szerint a kérdezősködés helyett inkább örülni kéne, hogy milyen szép járműveket kapott vissza Budapest Oroszországból. Heti sajtótájékoztatóján a főpolgármester arról is beszélt, hogy csúszhat a metrófelújítás; illetve arról, hogy a mobilgát elkészülte után megadóztatják a Római-part legtöbb házának tulajait.
A 3-as metró megérkezett prototípus szerelvénye nem új, hanem felújított – közölte Tarlós István főpolgármester pénteken budapesti sajtótájékoztatóján. A szerelvény darabjainak túlnyomó többsége új, de nem mindegyik, nem raktáron elfekvő szerelvényt szállítottak le, joggal nevezhető felújítottnak – mondta Tarlós István. Hozzátette: Budapestnek örülnie kell, hogy a szerelvényprobléma megoldódik, és nem azon kell keseregnie, hogy jobb és szebb járművet kaptunk, mint amire számítottunk.
Hatósági megállapítás szerint törvénysértés nem történt – jelentette ki a főpolgármester, hozzátéve: a hatósági vélemény szerint nem baj, ha alvázat is cserélnek, és a tenderben nem is volt olyan kikötés, hogy maximum mit lehet cserélni.
Tarlós István elmondta, hogy a főtartó gerendázat cserélje is megtörtént, ami a felújítás részét képezi. Szólt arról, hogy a Metróért Egyesület vezetősége is megtekintette a szerelvényt, és „negatív megjegyzés nem hangzott el”. Bár ők is azt mondták, hogy a szerelvény „csaknem új” – jegyezte meg. Tarlós István közölte, a szerelvényekre a felújító 30 éves garanciát vállalt.
Nem biztos, hogy csúszik a metrófelújítás
A főpolgármester elmondta azt is, hogy a 3-as metróvonal infrastruktúrájának rekonstrukciós munkáinak megkezdésében a szolgáltatásmegrendelés esetében csúszás lesz, ez 45 nap és 6 hónap között ingadozhat. A felújítási munkák a tervek szerint novemberben kezdődtek volna.
Tarlós István ugyanakkor közölte azt is, hogy akár teljes mértékben elkerülhető lehet a csúszás, ugyanis az északi szakasz felújítási munkálatainak kezdetésre nem szükséges 150 busz, és nem elképzelhetetlen, hogy a BKV buszállományából sikerül az ehhez szükséges mennyiséget forgalomba állítani. A szakértők jelenleg vizsgálják a lehetőségeket.
Emlékeztetett, a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén arról döntött, hogy szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a 3-as metróvonal felújítási miatt járműpótlást, ha a kormány ezt támogatja, és ezen konstrukcióval felmerülő teljes többletköltség fedezetét biztosítja. Ennek feltételéül szabták, hogy az erről szóló kormányzati döntés július 5-ig megjelenjen a Magyar Közlönyben. A döntés értelmében a Budapesti Közlekedési Központ feltételes közbeszerzési eljárást indít meg a szolgáltatásmegrendelésre. Ha azonban a kormány részéről nem születik támogató döntés a kijelölt határidőig akkor új, lengyel Solaris buszok vesznek majd. A felújítás megkezdéséhez, a metrószerelvények kiváltására 150 csuklós autóbusz forgalomba állítása szükséges.
Megadóztatják a Római-parton élőket
A római-parti védművel kapcsolatban Tarlós István elmondta, hogy a nyomvonalterv már elkészült, nyárra készen lesznek az engedélyezési tervek. A beruházás négy szakaszban valósul meg: az első két ütem az Aranyhegyi-patak és a Barát-patak mentén kialakítandó védelem, a harmadik a pünkösdfürdői gát magasságának megemelése, a negyedik pedig a körülbelül 3,5 kilométeres római-parti mobilgát megépítése. Közölte, a teljes beruházás költsége 15-20 milliárd forintnyi összegre tehető. Tarlós István szólt arról is, hogy a főváros vásárolni tervez egy faátültető járművet, amely 93 százalékos hatékonysággal ültetheti át a 38 centiméternél kisebb átmérőjű fákat.
Szeptemberben döntés hoznak várhatóan arról, hogy a hullámtérben lévőkre adót vetnek értéknövekedés miatt a mobilgát elkészülte után. Ebből az a negyven családi ház ki fog maradni, amelyek a 1920-as, 1930-as években, az akkori építési szabályoknak megfelelően, szabályosan épületek – mondta a főpolgármester, aki ezeket már a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén felvetette. Tarlós István elmondta, a végleges tervekben lesz egy „enyhe nyomvonal korrekció”, aminek célja, hogy a limánybeli fák közül több száz megmaradjon. Az elképzeléseik szerint 400-500 fával kell majd kevesebbet kivágni – tette hozzá.
Tarlós nekiment Ceglédi Zoltán politikai elemzőnek
A Margitsziget csatornázása kapcsán Tarlós István közölte, a fejlesztés célja a Duna védelme és a sziget egészséges környezetének végleges megteremtése. A csatornarendszer képes lesz a sziget valamennyi szennyvizét összegyűjteni és bevezetni a szennyvíztelepekre. A kivitelezés júliusban kezdődik és jövő júniusban zárul.
Tarlós István kérdésre válaszolva közölte, hogy a buszbeszerzés ügyében eddig nem kapott meghívást kormányülésre. Elmondta azt is, hogy a szolgáltatásvásárlás és a buszok vásárlása közötti különbség, többletköltség – amit a főváros kérne a kormánytól – az optimista becslések szerint 5 milliárd forint, a pesszimista számítás szerint pedig a többletköltség meghaladja a 20 milliárdot.
Tarlós a hvg.hu riporterének kérdése után reagált Ceglédi Zoltán lapban megjelent, régóta ígért e-jegyrendszerről szóló cikkére, mikor azt mondta: Ceglédi „súlyos lelki sérült fiatalember, mert hoztam én erre valamit, csak nem akartam tapintatból szóba hozni a dolgot”. Majd hozzátette: „Az ön kollégájának állandó jellegű társa a beállítottságban a volt BKK-vezér.(…) Mondja azt, hogy kövér vagyok, lóg a szemhéjam, csúnya a fülem, fáj neki, hogy kirúgtam a Vitézyt, de ne az intézkedésbe kössön bele”. A főpolgármester nem részletezte, hogy mire gondolt pontosan.