Hármas metró: Tarlós szerint felújított kocsikat hoztak

2016. június 10. 15:03

Majdnem teljesen újak, de azért mégsem a hármas metró szerelvényei: Tarlós István szerint a kérdezősködés helyett inkább örülni kéne, hogy milyen szép járműveket kapott vissza Budapest Oroszországból. Heti sajtótájékoztatóján a főpolgármester arról is beszélt, hogy csúszhat a metrófelújítás; illetve arról, hogy a mobilgát elkészülte után megadóztatják a Római-part legtöbb házának tulajait.

2016. június 10. 15:03

A 3-as metró megérkezett prototípus szerelvénye nem új, hanem felújított – közölte Tarlós István főpolgármester pénteken budapesti sajtótájékoztatóján. A szerelvény darabjainak túlnyomó többsége új, de nem mindegyik, nem raktáron elfekvő szerelvényt szállítottak le, joggal nevezhető felújítottnak – mondta Tarlós István. Hozzátette: Budapestnek örülnie kell, hogy a szerelvényprobléma megoldódik, és nem azon kell keseregnie, hogy jobb és szebb járművet kaptunk, mint amire számítottunk.

Hatósági megállapítás szerint törvénysértés nem történt – jelentette ki a főpolgármester, hozzátéve: a hatósági vélemény szerint nem baj, ha alvázat is cserélnek, és a tenderben nem is volt olyan kikötés, hogy maximum mit lehet cserélni.

Tarlós István elmondta, hogy a főtartó gerendázat cserélje is megtörtént, ami a felújítás részét képezi. Szólt arról, hogy a Metróért Egyesület vezetősége is megtekintette a szerelvényt, és „negatív megjegyzés nem hangzott el”. Bár ők is azt mondták, hogy a szerelvény „csaknem új” – jegyezte meg. Tarlós István közölte, a szerelvényekre a felújító 30 éves garanciát vállalt.

Nem biztos, hogy csúszik a metrófelújítás

A főpolgármester elmondta azt is, hogy a 3-as metróvonal infrastruktúrájának rekonstrukciós munkáinak megkezdésében a szolgáltatásmegrendelés esetében csúszás lesz, ez 45 nap és 6 hónap között ingadozhat. A felújítási munkák a tervek szerint novemberben kezdődtek volna.

Tarlós István ugyanakkor közölte azt is, hogy akár teljes mértékben elkerülhető lehet a csúszás, ugyanis az északi szakasz felújítási munkálatainak kezdetésre nem szükséges 150 busz, és nem elképzelhetetlen, hogy a BKV buszállományából sikerül az ehhez szükséges mennyiséget forgalomba állítani. A szakértők jelenleg vizsgálják a lehetőségeket.

Emlékeztetett, a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén arról döntött, hogy szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a 3-as metróvonal felújítási miatt járműpótlást, ha a kormány ezt támogatja, és ezen konstrukcióval felmerülő teljes többletköltség fedezetét biztosítja. Ennek feltételéül szabták, hogy az erről szóló kormányzati döntés július 5-ig megjelenjen a Magyar Közlönyben. A döntés értelmében a Budapesti Közlekedési Központ feltételes közbeszerzési eljárást indít meg a szolgáltatásmegrendelésre. Ha azonban a kormány részéről nem születik támogató döntés a kijelölt határidőig akkor új, lengyel Solaris buszok vesznek majd. A felújítás megkezdéséhez, a metrószerelvények kiváltására 150 csuklós autóbusz forgalomba állítása szükséges.

Megadóztatják a Római-parton élőket

A római-parti védművel kapcsolatban Tarlós István elmondta, hogy a nyomvonalterv már elkészült, nyárra készen lesznek az engedélyezési tervek. A beruházás négy szakaszban valósul meg: az első két ütem az Aranyhegyi-patak és a Barát-patak mentén kialakítandó védelem, a harmadik a pünkösdfürdői gát magasságának megemelése, a negyedik pedig a körülbelül 3,5 kilométeres római-parti mobilgát megépítése. Közölte, a teljes beruházás költsége 15-20 milliárd forintnyi összegre tehető. Tarlós István szólt arról is, hogy a főváros vásárolni tervez egy faátültető járművet, amely 93 százalékos hatékonysággal ültetheti át a 38 centiméternél kisebb átmérőjű fákat.

Szeptemberben döntés hoznak várhatóan arról, hogy a hullámtérben lévőkre adót vetnek értéknövekedés miatt a mobilgát elkészülte után. Ebből az a negyven családi ház ki fog maradni, amelyek a 1920-as, 1930-as években, az akkori építési szabályoknak megfelelően, szabályosan épületek – mondta a főpolgármester, aki ezeket már a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén felvetette. Tarlós István elmondta, a végleges tervekben lesz egy „enyhe nyomvonal korrekció”, aminek célja, hogy a limánybeli fák közül több száz megmaradjon. Az elképzeléseik szerint 400-500 fával kell majd kevesebbet kivágni – tette hozzá.

Tarlós nekiment Ceglédi Zoltán politikai elemzőnek

A Margitsziget csatornázása kapcsán Tarlós István közölte, a fejlesztés célja a Duna védelme és a sziget egészséges környezetének végleges megteremtése. A csatornarendszer képes lesz a sziget valamennyi szennyvizét összegyűjteni és bevezetni a szennyvíztelepekre. A kivitelezés júliusban kezdődik és jövő júniusban zárul.

Tarlós István kérdésre válaszolva közölte, hogy a buszbeszerzés ügyében eddig nem kapott meghívást kormányülésre. Elmondta azt is, hogy a szolgáltatásvásárlás és a buszok vásárlása közötti különbség, többletköltség – amit a főváros kérne a kormánytól – az optimista becslések szerint 5 milliárd forint, a pesszimista számítás szerint pedig a többletköltség meghaladja a 20 milliárdot.

Tarlós a hvg.hu riporterének kérdése után reagált Ceglédi Zoltán lapban megjelent, régóta ígért e-jegyrendszerről szóló cikkére, mikor azt mondta: Ceglédi „súlyos lelki sérült fiatalember, mert hoztam én erre valamit, csak nem akartam tapintatból szóba hozni a dolgot”. Majd hozzátette: „Az ön kollégájának állandó jellegű társa a beállítottságban a volt BKK-vezér.() Mondja azt, hogy kövér vagyok, lóg a szemhéjam, csúnya a fülem, fáj neki, hogy kirúgtam a Vitézyt, de ne az intézkedésbe kössön bele”. A főpolgármester nem részletezte, hogy mire gondolt pontosan.

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Karpo
2016. június 10. 23:02
10 millió közlekedésmérnök országa
Békanász a hasadon
2016. június 10. 22:13
http://www.budaorsiinfo.hu/wp-content/uploads/2013/03/cegledi-zoltan_kint.jpg Minek ennyi vörös poszogóbogár?
balbako_
2016. június 10. 20:36
Először elmondták, hogy valami lefutott orosz szart veszünk aranyárban, most meg látván a kocsikat azon jajonganak, hogy ezek nem felújítottak újak! (Ha felújítottat fizetünk és újat kapunk az miért baj? Egyébként nyilván olyan hülye vállalkozó nincs aki felújított árban eladja az újat.
Gregorius
2016. június 10. 16:44
Egyáltalában nem zavar, hogy csak néhány kisebb egység maradt a régiekből. Energiatakarékosabbak és legalább nem lesz gond azzal, hogy nem férnek el az alagútban. A régiek akárhogy is nézzük, de bizonyították a tartósságukat, nagyjából ez várhetó ezektől is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!