A 2019 októbere óta hatalmon lévő városvezetés sok más sikert nem tudott elkönyvelni a közlekedés terén, sőt a budapestiek jelentős része szerint sokkal rosszabb a helyzet, mint három évvel ezelőtt. Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára, aki az előző parlamenti ciklusban a főváros és agglomerációja fejlesztéséért felelős államtitkár volt, egy országgyűlési vitában a minap azt mondta, a budapesti közlekedés romokban hever, mindennapos a káosz, mivel nem hangolják össze a Fővárosi Önkormányzat által megvalósítandó fejlesztéseket, amelyek ráadásul késnek is, holott a kormány jelentős pénzt ad rájuk. A fideszes politikus egyébként Kanász-Nagy Máté hozzászólására reagált; az LMP társelnöke hosszan érvelt amellett, hogy be kellene vezetni a dugódíjat, és az életminőség javításáért vissza kell szorítani a túlzott autóhasználatot. Mint fogalmazott, a dugódíj nem sarc, hanem forgalomszabályozási eszköz, a bevezetésével csökkenne a gépkocsiforgalom, élhetőbbé, zöldebbé válna a város, márpedig a belvárosban élőknek is joguk van a csendes, nyugodt környezethez. Szólt arról is, hogy jelenleg az autós közlekedés költségét csak részben fizetik az autósok, érvényesíteni kell a fizessenek a szennyezők elvet, ráadásul a díjjal pluszforrás is jutna a közösségi közlekedésre.
Egyébként az ellenzéki politikusok többsége nem foglal egyértelműen állást a kérdésben, inkább elkeni a választ, hiszen tudja, ez darázsfészek. Általában azt mondják, a forgalom korlátozására szükség van, ennek egyik módja lenne a dugódíj, de „jelenleg” – ez az időszak egyébként már hosszú évek óta tart – nem aktuális a bevezetése, még nem fogadnák el az emberek.
Fürjes Balázs világossá tette, amíg ez a kormány hivatalban van, nem lesz dugódíj”
Fürjes világossá tette, amíg ez a kormány hivatalban van, nem lesz dugódíj. Úgy érvelt, hogy ők nem akarják nevelni az embereket, nem akarják megmondani nekik, hogyan éljék az életüket, és mivel közlekedjenek. Autóval járni nem deviancia – fogalmazott.
Nem így képzelték el a biciklisávokat