Lázár János dörzsölheti a tenyerét: az uniós rangsor élére került Magyarország

2025. november 01. 12:25

A brüsszeli közlemény szerint a tavaly feljegyezett 443 milliárd utaskilométer az eddigi legmagasabb szám a vonatkozó adatgyűjtés 2004-es kezdete óta.

2025. november 01. 12:25
null

Tovább növekedett az Európai Unióban vasúton utazók száma 2024-ben, a vasúttársaságok 443 milliárd utaskilométert (pkm) regisztráltak, ami 5,8 százalékkal haladja meg a 2023-as 429 milliárdot; az EU-ban szállított utasok száma Magyarországon nőtt a legnagyobb mértékben tavaly – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken. 

A brüsszeli közlemény szerint a tavaly feljegyezett 443 milliárd utaskilométer az eddigi legmagasabb szám a vonatkozó adatgyűjtés 2004-es kezdete óta.

Közölték: a legtöbb, 2,9 milliárd utast Németországban szállították vasúton, megelőzve Franciaországot (1,3 milliárd) és Olaszországot (843 millió). A legkevesebb utast a vasúttársaságok Litvániában (5 millió), majd Észtországban (8 millió) és Görögországban (14 millió) szállították.

A szállított utasok száma 2023-hoz képest Magyarországon nőtt a legnagyobb mértékben,

60 százalékkal, megelőzve Lettországot (+13,9 százalék) és Írországot (+10 százalék). Ezzel szemben a vasúton szállított utasok számában Románia 4,9 százalékos, Bulgária pedig 3,1 százalékos csökkenésről számolt be.

Az Eurostat jelentése szerint az előző év adataihoz képest a vasúti árufuvarozás 0,8 százalékkal 375 milliárd tonnakilométerre (tkm) esett vissza 2024-ben, szemben a 2023-as 378 milliárd tonnakilométerrel.

A legtöbb árut Németországban szállították vasúton (126,3 milliárd tonnakilométer), megelőzve Lengyelországot (56,7 milliárd tonnakilométer) és Franciaországot (32,2 milliárd tonnakilométer). 

A skála másik végén Írország, Luxemburg, Görögország és Észtország áll, amely országok 2024-ben kevesebb mint egymilliárd tonnakilométert regisztráltak.

(MTI)

Nyitókép: MTI/Róka László

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nempolitizalok-0
2025. november 01. 15:31 Szerkesztve
Én is eléggé rászoktam a vonatokra, mióta nem kell elzarándokolni a pályaudvarokra jegyet venni. Még az ülőhelyemet is meg tudom határozni. Ráadásul egész jó a büfé, már amelyik vonaton van. A Balaton autóval egyenesen rémálom, mindössze pár idióta miatt. Nem is a benzin miatt megyek vonattal, inkább ezek miatt. Orbánék óta tapasztalakok hatalmas javulásokat elsősorban a vonatok és a pálya minősége miatt. Ég és föld, ami 2010 előtt volt, akkoriban legfeljebb kényszerből mentem vonattal.
Válasz erre
0
0
rugbista
2025. november 01. 15:10
Romániában hogyan csökkent az utasok száma? Nincs is vonat. Mi egész évben nyomjuk a kék túrát (lassan, bandukolva), ezért elég sok felé jártunk. Csak a nyár utáni balatoni iránnyal nem voltunk megelégedve, amúgy minden ment, mint a karikacsapás.
Válasz erre
0
0
balbako_
2025. november 01. 15:07
A sok utaskedvezmény, családi kedvezmény, a modern, kényelmes kocsik Wi-fi-vel meghozzák gyümölcsüket. Ja, és ez az EU álom a gépjármű közlekedés csökkentéséhez , ami egyben a kibocsátott káros anyagok csökkentése is. ( Budapest kertvárosában lakom és miután Karácsony szétzúzta a gépjármű közlekedést a tőlünk pár száz méterre lévő állomásról a Nyugatiba 20 perc alatt beérek. Színházba, operába is kényelmes és nem kell parkolóhelyért közelharcot vívnom horror áron.
Válasz erre
0
0
Skulo
2025. november 01. 14:37
Màsfél ēve minden hónapban utazom Veszprèmből Nyįregyhåzåra.Komoly fejlődès tapintható.Ugyanakkor a tiltó tàblâk alatt fürtökben dohànyoznak az emberek.Miėrt tartunk fenn olyan szabålyt amit meg sem próbålunk betartatni?!
Válasz erre
0
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!