Lázár János dörzsölheti a tenyerét: az uniós rangsor élére került Magyarország

2025. november 01. 12:25

A brüsszeli közlemény szerint a tavaly feljegyezett 443 milliárd utaskilométer az eddigi legmagasabb szám a vonatkozó adatgyűjtés 2004-es kezdete óta.

2025. november 01. 12:25
null

Tovább növekedett az Európai Unióban vasúton utazók száma 2024-ben, a vasúttársaságok 443 milliárd utaskilométert (pkm) regisztráltak, ami 5,8 százalékkal haladja meg a 2023-as 429 milliárdot; az EU-ban szállított utasok száma Magyarországon nőtt a legnagyobb mértékben tavaly – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken. 

A brüsszeli közlemény szerint a tavaly feljegyezett 443 milliárd utaskilométer az eddigi legmagasabb szám a vonatkozó adatgyűjtés 2004-es kezdete óta.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Ennél erősebb forrásból még nem hallottuk: lebuktatták Török Gábort, ezért a pozícióért küzd (Videó)

Ennél erősebb forrásból még nem hallottuk: lebuktatták Török Gábort, ezért a pozícióért küzd (Videó)
Tovább a cikkhezchevron

Közölték: a legtöbb, 2,9 milliárd utast Németországban szállították vasúton, megelőzve Franciaországot (1,3 milliárd) és Olaszországot (843 millió). A legkevesebb utast a vasúttársaságok Litvániában (5 millió), majd Észtországban (8 millió) és Görögországban (14 millió) szállították.

A szállított utasok száma 2023-hoz képest Magyarországon nőtt a legnagyobb mértékben,

60 százalékkal, megelőzve Lettországot (+13,9 százalék) és Írországot (+10 százalék). Ezzel szemben a vasúton szállított utasok számában Románia 4,9 százalékos, Bulgária pedig 3,1 százalékos csökkenésről számolt be.

Az Eurostat jelentése szerint az előző év adataihoz képest a vasúti árufuvarozás 0,8 százalékkal 375 milliárd tonnakilométerre (tkm) esett vissza 2024-ben, szemben a 2023-as 378 milliárd tonnakilométerrel.

A legtöbb árut Németországban szállították vasúton (126,3 milliárd tonnakilométer), megelőzve Lengyelországot (56,7 milliárd tonnakilométer) és Franciaországot (32,2 milliárd tonnakilométer). 

A skála másik végén Írország, Luxemburg, Görögország és Észtország áll, amely országok 2024-ben kevesebb mint egymilliárd tonnakilométert regisztráltak.

(MTI)

Nyitókép: MTI/Róka László

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
somfas
2025. november 01. 22:03
Én kis dörzsölöm... Mert ma utaztam haza Vecsésről ahová az S50-es monori személyvonat írd és mond 25 perc késéssel érkezett . Csakhogy világos legyen.: 15,2 km a távolság a két település között. azaz a járat km-enkét töö mint1,5 percet késett. n e v e t s é g e s . (meg az is amit ez a lászar művel cirkuszi porondmestert játszik az érdemi munkavégzés helyett.
Válasz erre
0
0
Typhoon
2025. november 01. 19:06
Drága a benzin és a parkolás mindenhol, ezért sokan az autó helyett inkább vonatra ülnek. A nyugdíjasok itthon és sok uniós országban ingyen utazhatnak tömegközlekedéssel, ami tovább gyorsította ezt a folyamatot.
Válasz erre
0
0
nuevoreynuevaley
2025. november 01. 16:20
Forras persze nincs Trust me bro Ugorgyunk
Válasz erre
0
3
Chekke-Faint
2025. november 01. 15:53
Vitézy már írja az epét hányó kritikáját? Tehát beigazolódott, hogy az ország és vármegye bérlet a lejobb megoldás eddig....
Válasz erre
2
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!