Életemben ilyen gonosz kritikákat nem kaptam

2021. július 18. 12:01

Enyedi Ildikó
HVG
Ez része a szakmának, együtt kell vele élni, fel kell dolgozni. Interjú.

Mikor merült fel önben először, hogy filmet csinálna A feleségem történetéből?

Amikor 1989-ben itt voltam Cannes-ban Az én XX. századommal, már megvolt a forgatókönyv első verziója. Iszonyú nagy lendület volt bennem, úgy jöttem ide, hogy az lesz a következő filmem. Csak nem kaptam meg a jogot.

Milyen érzésekkel ült be több mint harminc évvel később Cannes-ban a kész film premierjére?

Az ember egy filmpremieren mindig elsőfilmesnek érzi magát. Akkor látja az ember, hogy mit is csinált. Tulajdonképpen ott és akkor születik meg a film. A feleségem története premierje egy igazán nagyon-nagyon jó vetítés volt. A közönség nagyon pontosan vette a filmet: akkor nevettek, amikor mi szerettük volna, akkor csöndesedtek el, amikor valóban egy intim pillanathoz értünk. És ez nem hazudik. Nem ment ki senki, pedig Cannes nem egy udvarias hely, búúúzni is szoktak.

Van valamilyen babonája ilyenkorra?

Van egy kis aranynyuszi bross, ami valamiért fontos nekem. Mielőtt mentünk a vetítésre, előkészítettem, hogy majd felteszem, de aztán nem találtam a szobában. Teljesen kiborultam. Én magam is csodálkoztam rajta, mennyire. Aztán az utolsó percben meglett. Ha már ilyesmiről beszélünk, valamit mutatok. Ez egy tibeti pénz volt, csak már teljesen elkopott. A Simon mágus után sétáltam a Király utcán, és épp nagyon le voltam törve. Az ember életveszélyesen beleteszi a lelkét egy-egy filmbe, pláne, ha nem szakmányban csinálja őket, és az a film külföldön nem kapott olyan meleg fogadtatást, mint vártam. Sétáltam az utcán, valaki odajött, és azt mondta, hogy ezt a kis tibeti pénzérmét a film miatt adja, mert nagyon fontos neki. Azóta hordom a nyakamban.

És azóta már felvértezte magát a negatív kritikák ellen? Az angolszász kritikusoknak nem sok jó szavuk volt A feleségem történetéről.

Életemben ilyen gonosz kritikákat nem kaptam, mint most az amerikaiaktól. Persze mindig egy gyomorszájon ütés, ha negatív kritikát kap az ember. Felvértezni nem tudod magad ellene. De ez része a szakmának, együtt kell vele élni, fel kell dolgozni. Arra fókuszálok, hogy tartsam a lelket Gijsben (Gijs Naber, a film férfi főszereplője – a szerk.), aki teljesen megborult attól, amiket írtak róla. Nagyon nagy ütés volt, most ezt kell megemészteni. Remélem, egyszer majd megértem, hogy mi volt ez az indulat.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 165 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

#freeszfe

Válaszok:
OberEnnsinnen | 2021. július 18. 18:38

Érdekes, mikor egy-egy nagyszerű alkotónak eltűnik egy-egy műve.

Múltkor egy Bereményi interjúból hiányzott a remek Vadnai Bébi, nekem nagyon úgy tűnik, h. NEM véletlenül.

Enyedinél következetesen hiányzik a nagyon szép Bűvös vadász. Ez sem véletlen.

Ilyen világban élünk. Vannak határok.

A Testről és lélekről-be belenéztem, bár húsevő vagyok, és képmutatásnak tartom az elzárkózást attól, amivel ez jár, lekapcsoltam, nem ment.

Vágóhíd. Ott dolgozók a főszereplők.

"Enyedi Ildikó vallomása: Sokat bénáztunk a gyerekneveléssel .."
Enyedi Ildikó/Gyermekek
Droste Júlia
Enyedi Ildikó a nyolcvanas években ismerkedett meg Wilhelm Droste német íróval, műfordítóval és irodalomtörténésszel, aki végül 1989-ben ...

Nekem igazán, kizárólag a Bűvös vadász tetszett, de az nagyon azóta sem tudok rá szert tenni. Mindegy, elég jól emlékszem. Szerintem fantasztikus volt.

A Simon mágust is láttam, de a Bűvös vadász még közel volt, úgy hogy nem annyira voltam elvarázsolva, az előző nekem tényleg varázslat volt.

Örülök, h. neked is tetszett!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés