A transzaktivisták töröltetni akarták a könyvemet

2021. március 1. 16:24

Abigail Shrier
Quillette
A Szilícium-völgy pedig segített nekik.

„Rengeteg próbálkozás volt, hogy akadályozzák a munkámat, kezdve egy kiadó munkatársainak fenyegetéseivel, ami végül meggondolta magát, és mégsem adta ki a könyvemet (mely a tinilányok közti transzragályról szól, és itt recenzáltuk – a szerk.). Miután végre találtam egy bátor kiadót, a Regneryt, az Amazon blokkolta annak próbálkozásait arra, hogy szponzorálja a könyvemet az oldalán. (Az Amazon viszont engedélyezi, hogy a tinédzserek nemváltását kritikátlanul ünneplő könyveket szponzorálják az oldalán.)

Minthogy a könyv érdekes jelenséget mutat be, számos tekintélyes újságíró akarta recenzálni. A transz-identifikáció ügye a semmiből bukkant fel a Z-generáció esetében, melynek tagjai 1995-től születtek meg, és akiknek mentális problémái már eddig is jelentős problémákat okoztak nekünk. Az ügy furcsa szövetségeket hozott létre. A vallásos konzervatívok nyilvánvalóan aggódnak eme trendek miatt – de a a leszbikusok is, akik riasztónak látják, hogy sokkoló módon tinilányok tömegei szeretnének nemet váltani. Sokuk véli úgy, hogy ezzel odavan a fiatal leszbikusok következő generációja. 

Akárhogy is, minden jelentősebb lap és magazin leállította az érdeklődést mutató munkatársait, akár kedvezően, akár kritikusan írtak volna a könyvemről – fogalmam sincs, és nem is számít. A Kirkus, amely évente tízezer könyvet recenzál, köztük saját maga által kiadott, obskurus munkákat is, úgy tett, mintha a könyvem nem is létezne. Eközben viszont szerkesztői dicsérettel halmozzák el a Trans Teen Survival Guide-ot, a When Aiden Became a Brother-t, a Jack (Not Jackie)-t, a Rethinking Normalt és persze a Beyond Magenta: Transgender Teens Speak Outot. (…)

Miután a podcastot leadták, elöntöttek a szülők üzenetei – még transznemű felnőttek üzenetei is –, akik megköszönték nekem, hogy beszéltem minderről. De a Spotifynál, amin fut Rogan podcastja, az alkalmazottak támadást indítottak. Azzal fenyegettek, hogy kivonulnak az interjú közben, transzfóbnak neveztek, és azt követelték, hogy töröljék a plaftormról a beszélgetést. Rogant és engem is transzfóbnak nevezett a Media Matters és a Men’s Health. A Spotify a jelentések szerint tíz meetinget tartott, hogy lecsendesítse az aktivista alkalmazottakat, akik szerkesztői vétót követeltek.

Becsületére legyen mondva, a Spotify nem törölte a beszélgetést. De a botrány figyelmeztetésként hatott más médiavállalatok számára: ha nem akarsz bajba kerülni, ne kérdőjelezd meg, hogy minden gyereket, aki transznak mondja magát, meg kell ebben erősíteni – nem számít a kor, a kontextus, vagy épp a családnak nyújtott felelős orvosi tanácsok hiánya.”
 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 42 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Amikor a nagy cégek elkezdenek államot játszani.
Ezek ellen tényleg csak az a megoldás, ha a máshogy gondolkodó vevők elkezdik őket bojkottálni, mert a pénz számukra mindig fontosabb az ideológiánál.

Biztos vagyok benne.
A nagy cégek már nem a kapitalizmusban, hanem a monopóliumokban hisznek, ezért mindenkit támogatnak, aki segíti őket a monopóliumok építésében. Viszont ha nincsenek vevőik, akkor ülhetnek a homokozójukban, és játszhatnak a monopóliumukkal, semmire se mennek vele, ezért a bevételt mindig csak követi az ideológia.

Szerintem őket megkörnyékezik az ideológiákkal házalók, hogy van itt jó kis kilátás egy csodálatos együttműködésre, támogassák azt, amivel ők házalnak, cserébe elkerülik őket a botrányok, sőt, mesés sajtójuk lesz. Ha mindez a politikával is össze van fonódva (és természetesen az ideológusok az elejétől kezdve politizálnak), akkor még a törvényeket is a támogató cégekre fogják szabni. Ezeket a cégeket még az sem érdekli, hogy milyen társadalmi hatásokat okoznak az ideológusok. Biztos vagyok benne, ha kilengene az inga, és a társadalom egyre jobban összezárna a kereszténység jegyében, akkor a Coca Cola boldog keresztényekkel és Jézussal árulná a termékét. Ahogy a Facebook és a többiek is.

"...de a a leszbikusok is, akik riasztónak látják, hogy sokkoló módon tinilányok tömegei szeretnének nemet váltani. Sokuk véli úgy, hogy ezzel odavan a fiatal leszbikusok következő generációja."

Hát hazudnék, ha azt mondanám, hogy megértem a fájdalmukat.

Pontosan! Az IG Farben is szépen felszívott minden más céget, támogatta a liberálisokat ugyanúgy, ahogy később a nácikat is.
(nem magamtól, most néztem utána :) de meglepően pontosan leírja a Facebook, Coca-Cola és társai mai viselkedését)

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés