Fáklyás tüntetést szerveznek az elégedetlen pedagógusok Miskolcon

2016. január 25. 11:16
Fáklyás tüntetéssel folytatódik a miskolci Herman Ottó Gimnázium tanárainak levelével kezdődött tiltakozási hullám. A pedagógusok az oktatásban uralkodó állapotokat bírálják. A demonstrációt február 3-án rendezik Miskolcon, ezen már Balogh Zoltán szombati bejelentése sem változtatott, mert a tiltakozók szerint egy kerekasztal létrehozása nem oldja meg az alapvető problémákat.

Az egész városon átvonuló tüntetéssel folytatódik a miskolci Herman Ottó Gimnázium tanárainak levelével kezdődött tiltakozási hullám, melyhez a kezdetek óta több ezren csatlakoztak – írja a Népszabadság. A pedagógusok a levélben az oktatásban uralkodó állapotokat bírálták. 

A tüntetést a Pedagógusok Szakszervezetének helyi csoportja rendezi február 3-án Miskolcon. A fáklyás felvonulás fél ötkor veszi kezdetét.

Balogh Zoltán bejelentése semmin sem változtatott

Balogh Zoltán szombaton bejelentette, hogy csökkentik a tanfelügyeleti rendszer által a tanárokra háruló feladatokat, valamit köznevelési kerekasztalt hoznak létre a párbeszéd elősegítésére, a tiltakozó tanárok szerint azonban ez nem megoldás. „Rendszerszintű problémák vannak, s azzal, hogy létrehoznak egy köznevelési kerekasztalt, még nem jut több pénz és figyelem erre az ágazatra” – mondta Csabalik Zsuzsa, a PSZ miskolci titkárhelyettese a Népszabadságnak.

„Látnunk kell, hogy a humántárcánál az oktatás, az egészségügy, a szociális szféra és a kultúra egyaránt mostohagyerek. Az egyedüli „kiskedvenc” a sport. Erre az egyre jut forrás” – tette hozzá a szakszervezeti vezető.

A demonstrációhoz már most számos szakszervezet csatlakozott, de a fáklyás felvonulásra várják a gyerekeket, szülőket, nagyszülőket is, mert ahogy Csabalik Zsuzsa fogalmazott: „az oktatás jelenlegi siralmas állapota szinte minden családot érint valamilyen módon”.

Összesen 47 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Az online oktatás sok problémát meg tudna oldani. Unom már azt, hogy akiknek folyamatosan emelnek, életpálya modeleznek állandóan megy tüntetni.

Én azt hiszem, hogy ha az oktatás valóban válságos tüneteket mutat, az elsősorban a mai pedagógus gárda miatt van.
Elkezdődött ez az egész balfaszoskodás már a '80-as években, amikor rendhagyó lelkületű oktatók kikezdték a jól bevált oktatási rendszert és a mindenáron való változtatási mániájuk miatt kezdtek mindent felforgatni.

Először a külsőségek estek a reformisták áldozatául; akkor a legnagyobb ellenségnek az iskolai padok számítottak. Az ugyanis nem volt más néhányuk szemében, mint a gyermeki lélek börtönbezárása.
Asztalokat vezettek be már az alsótagozatokon is, majd azon huzakodtak, hogy az asztalok elrendezése hogyan a legjobb. Egymás mögé, vagy körbe, és hányan üljenek egy asztalnál.
Ezután már a mindent megreformálás előtt nem volt akadály.
A betű alapú olvasást fel akarták váltani a szókép olvasással. Valahogyan párhuzamba vonták az angollal, mert, hát ugye: a progreszió.
Eredmény, hogy nem tudtak olvasni megtanulni a gyerekek.
Azután kitalálták, hogy az egyszeregyre semmi szükség, hiszen minden gyereknek van zsebszámológépe.
Mára eljutottunk odáig, hogy a pedagógusnak a tekintélye a Föld kérge alá süllyedt, hiszen a neoliberális gondolkodásnak vörös posztó a tekintélyelv.

Azt hiszem, hogy az oktatás legnagyobb gondja, hogy a pedagógus társadalom tele van értelmiségi mentalitású, ám valódi teljesítményre nem igazán képes egyedekkel. Tudjuk, hogy aki csinálni nem tudja, az tanítja; nos ez bár kissé erőltetve, de itt is igaz.

Szerintem a mai pedagógusok a fegyelemmel és kötöttséggel nem tudnak kibékülni.
Felelősségtől mentes, szivárványos, zabolátlan körülmények után vágynak, lehetőleg minél több pénzért; és rosszul vannak attól, hogy egy népben, nemzetben, polgári normákban gondolkodó politikai elit szab nekik mértéket és módszert.
A Magyar Bálint féle katyvasz után sóvárognak.

Korábban leírtam már, megismétlem. A pedagógusi gárdát, felül kell vizsgálni és aki nem tud, vagy nem akar igazodni az oktatáspolitikához, az keressen más hivatást, más munkakört.
Ezek a maiak semmivel sem foghatók már tisztességes munkára, ezeknek egy jó része ideológiailag fertőzött.
Racionalizálás és minden rendben lesz.

Végül, de nem utolsóként: több, sokkal több férfi kellene a pályára!
Ma már a bérezés akár vonzónak is tekinthető, miért is kell egy ilyen fontos pálya elnőiesedését annyiban hagyni.
A mai ifjúság egyre silányuló mentalitását látva (követelődzés teljesítmény nélkül) felmerülhet a kérdés, milyen mértékben írható ez a jelenség, az elnőiesedett pedagógusi kar számlájára.

van már hivatalos demagógiai főiskola vagy autodidakta módon képezted magad Czinege Lajossá?

Olyasmiről cikkezik a sajtó, hogy a pedagógusok apátiába estek, el vannak keseredve a kialakult állapotok miatt.
Na, nézzük csak ezt objektíven.
Miért is vannak elkeseredve? Csak nem azért, mert éneket, testnevelést, erkölcstant iktatott be a szakmai elöljáró a tanmenetbe?

Hogy a szakmai munkájukat tanfelügyeleti rendszerrel ellenőriznék?
Miért baj ez? Amikor még normális oktatás volt az iskolákban, természetes volt a tanfelügyelő. Részben ezért is volt normális az oktatás.

Apátiába kerültek? Miért?
Azt hiszem azért, mert végképp világossá vált számukra, hogy bizony be kell állni a sorba, tisztességes oktatásra van szükség, a liberális szabadosság szelleme nem kívánatos és még hittanra is mehet az a gyerek.
Hogy az olyan tankönyvből tanítok, amilyenből akarok, na ez az ami nem megy, hogy az ifjúság lelkének a megrontásáról le kell tenniök, hogy a tananyagot nem írhatják felül és azt kell oktatni, amit a szakmai felügyelet előír?

Újra leírom: itt az ideje a pedagógusi kar felülvizsgálatának. Az alkalmatlanok, a politikailag, ideológiailag fanatizált egyedek eltávolítását mielőbb közügynek kell tekinteni és eltanácsolni ezeket a pályáról.
Nincs szüksége az országnak sérült, ideológiailag összezavart fejű fiatalokra.

A jövőben pedig jó lenne megszűrni, ki mehet a felsőoktatásban erre a pályára. Konok zavaros fejűekre, máshova alkalmatlan egyedekre semmi szükség. Az ifjúságot, felelősen élő és gondolkodni tudó oktatókra kell bízni.

Az elégedetlen szülők mikor tiltakoznak?
Azok, akiknek a gyerekét megverheti a cigánygyerek, miután a szülő szóvá teszi, az igazgató szét tárja a kezét: Ő nem tud mit csinálni! És így tovább!
Nekik a gyerekek érdekében kellene tüntetniük, felhívni a figyelmet arra, hogy eszköztelenek a hordákkal szemben!
Mi lesz, ha egy csomó migráns-gyerek fogja molesztálni a tanulókat?
Ezekre egy macskát nem bíznék, nemhogy a gyerekem biztonságát, előmenetelét!
Észhez kellene már téríteni őket!

Ha egy, egyetlen konkrét, számon kérhető javaslatukat ide írnád..., azt megköszönném.
Ezt, ha lehet, ne idézd:
"Szeretnénk a felnövekvő generációkat jól felkészíteni az élet kihívásaira, hogy képesek legyenek megfelelni a kor követelményeinek!"
Dekódolva: A PISA-felmérésekben a folyamatos hátrébb sorolást akarjuk - mint eddig is - szolgálni!

Nem szeretnék most Forsz helyében lenni...
Jól elbántál vele.
A tényszerű cáfolatod ha nem téríti észhez...

Megnéztem Csabalik Zsuzsa fotóját.
Ő az első, második Zsohár, harmadik a népszavás Friss R.

Forsznak sokkal több kérdésben igaza van, mint esetleg amennyiben téved...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés