Utolsó szög a koporsóban? Riasztó fordulat jöhet a budapesti taxizásban a főváros új rendelete miatt

2025. október 15. 08:21

A rendelet alapján akár egyetlen hiba is elegendő lehet ahhoz, hogy ugorjon az engedély.

2025. október 15. 08:21
null

Október elején életbe lépett a fővárosi taxirendelet módosítása, amely szigorúbb műszaki és adminisztratív előírásokat vezetett be, és akár kisebb mulasztás esetén is a taxisengedély azonnali visszavonását kockáztatja – írta meg a Magyar Nemzet. A 2013 óta hatályos szabályozás átalakítása több ponton szigorít.

A taxiknak évente kétszer kell hatósági műszaki vizsgán részt venniük, minden sofőrnek kötelező a megújított BKK-taxivizsga, és a taxidroszt-engedély feltételei is nehezebbé váltak.

A járművek korhatára is csökkent: legfeljebb nyolcéves autóval lehet dolgozni. Több érdekképviselet szerint azonban a jelenlegi rendszer életszerűtlen. Álláspontjuk szerint egy adminisztrációs hiányosság – például késedelmes adatszolgáltatás vagy hiányzó dokumentum – már elegendő lehet az engedély bevonásához. A fővárosban több szervezet közös fellépést tervez, mert úgy érzik, a döntéshozók nem egyeztettek velük, és a tarifaemelésre vagy létszámstopra vonatkozó javaslataik nem találtak meghallgatásra.

A Hősök terén és a Városháza előtt tartott 2025-ös taxisdemonstrációk már ennek a folyamatnak a részei voltak.

A Fővárosi Önkormányzat szerint a változtatások célja a szolgáltatás minőségének javítása és a budapesti közlekedés átalakítása, amely a város működésének egészét érinti. A szakma egy része országos szintű taxirendelet megalkotását sürgeti, hogy ne helyi politikai ciklusok befolyásolják a működés kereteit. Többen az adómentességi határ emelését és a taxislétszám korlátozását is javasolják, mert szerintük ezek a lépések stabilabb megélhetést és kiszámíthatóbb szolgáltatást biztosítanának.

Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

***

Ezt is ajánljuk a témában

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
orokkuruc-2
2025. október 15. 09:21
Über lobbi ..? Karógeri egyébként az országban van?
Válasz erre
1
0
bunko-jobbos
2025. október 15. 09:11
Nagyon ijesztő, hogy a taxis szakma gyakorlatilag a nemzetközi nagytőkének termeli a pénzt. OK, csináljuk a turizmust, hogy abból jól éljünk, de a budapesti taxiforgalom 90 (!!!) vagy hasonlóan nagy százalékát a Bolt és az Uber fölözi le. A Mastercardnak fizetünk 2% ÁFÁ-t (gyakorlatilag úgy funkcionál a kártyás fizetés, hogy a forgalom százalékából vonják a hasznukat, és a kisvállalkozók esetén ennyit) . Még milyen iparág lesz, ami után a külföldnek kell adóznunk?????
Válasz erre
7
0
2025. október 15. 09:07 Szerkesztve
Kari g benyujtja a számlát . A kongó polgármesteri büdzsé nem kíméli a választóit sem "Választást kell nyerni,aztán minden mehet !"örökbecsű idézet jelentését ,most már, már most, izlelgethetik ,a pestiek!
Válasz erre
3
0
polárüveg
2025. október 15. 09:04
Ez a mindent tönkretenni akaró ördögi viselkedésminta a fővárosban megjelent. Hasít a Budapest turizmusa? Ömlik belőle a pénz a vállalkozóknak meg az államkasszába? Adjunk egy gyomrost a taxis vállalkozóknak, hogy legyen minél szűkösebb a taxis szolgáltatás. Nosza ne nyírjuk le a parkokat, legyen gazos méhlegelő. Engedjük a hajléktalanokat a közterületeken élni a minden negatív tényezőjükkel, noha Tarlós polgármester korszakában már bebizonyosodott, hogy ez a probléma kezelhető. Ne takarítsuk fel a kutyapiszkot, mert akkor a mellékutcába már nem sétál az undorodó turista. Na tartsuk karban a buszokat, és a kigyulladó buszoktól rettenjenek el az emberek. Hagyjuk lerohadni a hidakat, mert akkor lezárható a tömegközlekedés előtt, és a tömegközlekedés leromlásával is ütöttünk a turizmuson. A metró karbantartási anomáliáit már ne is említsük. Szóval ennyi "intézkedés" után nehéz nem szándékosságot feltételezni, ugye?
Válasz erre
5
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!