Az ügyészség álláspontja szerint, ha B. Dávid nem kapcsolja ki a menetstabilizáló rendszert, a jelentős sebességtúllépés ellenére is képes lett volna uralni az autót, így a baleset elkerülhető lett volna.
B. Dávid a nyomozati szakaszban beismerte bűnösségét, de tagadta, hogy gyorsulási versenyben vett volna részt. Elismerte, hogy gyorsan hajtott, de állítása szerint csak azért lépett a gázpedálra, mert a mögötte haladó BMW túl közel ért hozzá, ami nyomást gyakorolt rá. Korábban bűnügyi felügyelet alatt állt, nyomkövetővel mozoghatott Budapesten. B. Dávid közlekedési előélete sem makulátlan:
a baleset időpontjában 13 előéleti pontja volt, mivel korábban több közlekedési szabálysértést is elkövetett.
L. Márton, a másodrendű vádlott szintén beismerte bűnösségét, de ő is tagadta a gyorsulási verseny vádját. Védekezésében arra hivatkozott, hogy a baleset részben azért következett be, mert megcsúszott az összetört Mercedesből kifolyó olajon.
Az ügyészség B. Dávid ellen halált okozó közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt emelt vádat, és letöltendő fogházbüntetés kiszabását kérte, valamint kezdeményezte, hogy véglegesen tiltsák el a járművezetéstől. A vád szerint a baleset közvetlen oka a menetstabilizátor kikapcsolása és a jelentős sebességtúllépés volt, amely B. Dávid gondatlan magatartására vezethető vissza.