Nyilvánossá vált a tervezet: egymilliárd euróból épülhet a ferihegyi gyorsvasút

2025. szeptember 26. 15:25

A projekt az egyik legnagyobb közlekedési fejlesztés lehet az országban az elkövetkező években.

2025. szeptember 26. 15:25
null

A Nemzetgazdasági Minisztérium nyilvánosságra hozta a ferihegyi gyorsvasút megépítését célzó rendelet tervezetét, amely a beruházás koncessziós kereteit rögzítené. A tárca indoklása szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar közötti közlekedési kapcsolat 

stratégiai jelentőségű a nemzetgazdaság szempontjából”

– írja az Index

A projekt az egyik legnagyobb közlekedési fejlesztés lehet az országban az elkövetkező években.

A gyorsvasút megvalósításáért felelős koncessziós ügyek Nagy Márton miniszter hatáskörébe tartoznak. Ő jelentette be nyáron, hogy a beruházás költsége hozzávetőleg egymilliárd euró lehet. Tájékoztatása szerint az új nyomvonal Kőbánya és a repülőtér között épülne meg, a repülőtéri állomást pedig nagy valószínűséggel a föld alatt alakítanák ki. A fejlesztés célja, hogy a légi kikötő szervesen kapcsolódjon az országos vasúti hálózathoz.

Ezt is ajánljuk a témában

A rendelet tervezetében szerepel az is, hogy a kormány 2024-ben többségi tulajdonrészt szerzett a repülőteret üzemeltető társaságban. Ez a lépés a kormányzati kommunikáció szerint szintén a fejlesztés előkészítését szolgálta, megerősítve az állami szerepvállalást a beruházásban.

A repülőtéri gyorsvasút terve nem új keletű: már az 1970-es években is napirendre került, de azóta több kormányzati ciklusban sem sikerült megvalósítani. A mostani előkészítő lépések azonban azt jelzik, hogy a projekt valóban elindulhat, és hosszú évtizedek után végre létrejöhet a közvetlen vasúti kapcsolat a főváros belvárosa és a nemzetközi repülőtér között.

***

Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Összesen 40 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Madasa Hatter
2025. szeptember 28. 13:19
Ha nem maglev, nem tudom támogatni. A XXI században gördülő vasútra pénzt költeni faszság.
Válasz erre
0
0
Chekke-Faint
2025. szeptember 27. 06:53
nemecsek-3 2025. szeptember 27. 01:05 Na ugye, ez pont fedi Vitézy elképzeléseit. Tudtam én, hogy megírja valaki...DDDD
Válasz erre
0
0
nemecsek-3
2025. szeptember 27. 01:05
60-80 km autópálya építési költsége? Hát nem semmi. Kíváncsian várom mi lesz, mert egyelőre nem tudom elképzelni mit lehet 10km vasútba építeni amikor az új pálya jó ha 5km. A gyorsvasutat sem értem. 300-al fognak menni??? Az egész egy kisstílű provinciális elképzelés iszonyatos pénzért. Azt hittem a 100-as vonalat kanyarítják a terminál felé, úgy is ott megy el a réginéll és aki nem Pestre vagy a Dunántúlra akar menni annak nem kell bedzsesszelni Pestre, mellesleg tudna parkolni Cegléden, Szolnokon, vagy ahol van megálló a vonatának ha az nem viszi a lakóhelyéig. Megint nem lesz megoldva az autók elhelyezése, tovább gördítik az autósok pénzének lenyúlását és megint Pestbe akarnak tolni valamit amit teríteni is lehetne. SZDSZ-es tempó, ők mindent a nagykörúton belül tudtak csak elképzelni. Stb.....stb.... Nem vagyok elájulva, a 400 milliárd meg kiverte a biztosítékot. Látom nem csak én vagyok így de kirakom. A 70-e évek emlegetése meg hülyeség mert a terminál előtt ment a vonat.
Válasz erre
1
3
Lami
2025. szeptember 26. 20:06
nem tudom,hogy kell ez ennyi pénzért? vagy rég meg kellett volna épiteni amikor nincs ennyire be épitve a terület. Másik ez mikor fog megtérülni? inkább a vasút gördülö állományát kéne javitani:
Válasz erre
0
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!