Az elemzésben felhívták arra a figyelmet, hogy „a propaganda klasszikus működésmódja szerint az ilyen helyzetekben a cáfolat önmagában azonban nem elég, mert a vádat a közönség már ismeri, és a puszta tagadás pedig gyakran csak felerősíti a számára kínos ügy láthatóságát”.
Az összeállítást azzal folytatták, hogy a Magyar Péter által a botrány kirobbanása után közzétett posztokban hamar megjelentek olyan témák, amelyek egyértelműen elterelésként funkcionáltak. Ezek közé tartozott a Fideszen belüli állítólagos belső feszültségek és hatalmi harcok részletes bemutatása, a kormány közelinek tartott üzletemberek fényűző életmódjának pellengérre állítása, valamint a vidéki kampánykörút állomásairól szóló bukolikus bejegyzések, amelyekben az egyszerű nép áhítattal imádja a Tisza Párt vezérét – sorolták.
A Transzparens Újságírásért Alapítvány hivatalos oldalán emlékeztettek, hogy augusztus 27-ei posztjában Magyar videós formában jelentette be, hogy pártja SZJA-programja valójában az, hogy marad a 9 százalékos egységes kulcs, az alacsonyabb jövedelműek pedig komoly adójóváírásban részesülnek.
Árulkodó mozzanat azonban, hogy a Tisza Párt vezetője csak az Index cikke után kezdett el saját adóprogramjukra hivatkozni – mintha addig nem is létezett volna.
Pedig augusztus 20-án, alig egy héttel a botrány előtt, Magyar Péter már „teljesen körvonalazott” programpontokról beszélt a nyilvánosság előtt.