Mindenkire vonatkozó szigorítást vezettek be: aki ezt a szabályt megszegi, súlyos százezreket fizethet

2025. augusztus 22. 10:37

Pár héten belül érvénybe lép az rendelet.

2025. augusztus 22. 10:37
null

A biztonsági öv használat elmulasztása bekerült az objektív felelősség körébe, ami azt jelenti, hogy ha a VÉDA-kapuk és mobil kamerák kiszúrják, hogy valaki nem kapcsolta be az övet, akkor nem a mulasztást elkövető utas, hanem az autó üzembentartója köteles befizetni a bírságot – írja a SZOLJON.

Szeptember 18-ával pedig hatályba kerül az a rendelet is, ami az ilyenkor fizetendő büntetés mértékét határozza meg. A birság sok esetben súlyos százezrekbe kerülhet.

Korábban csak akkor járt büntetés a biztonsági öv használatának elmulasztásáért, ha a rendőr személyesen állította meg az autót és vette észre a szabálysértést.

Ez a törvény most úgy változik, hogy az autóban minden egyes utasért az autó üzembentartója felel. Továbbá a büntetést kiróják akkor is, ha közúti ellenőrzés (tehát kamerás megfigyelés) során buknak le az utasok. 

A bírságok a következő képen alakulhatnak majd: 

  • Lakott területen belül: 20.000 forint/be nem csatolt személy
  • Lakott területen kívül: 30.000 forint/be nem csatolt személy
  • Autóúton vagy autópályán: 40.000 forint/be nem csatolt személy

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: SABAH ARAR / AFP

***

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jose
2025. augusztus 22. 19:16
Anyátok p*cs*ját! A sofőr köteles 30 másodpercenként hátrafordulni és ellenőrizni, hogy be van-e kapcsolva minden utas biztonsági öve. Ha nincs és nem is akarja bekapcsolni az illető, akkor megáll, kirángatja az embert a kocsiból, kettőt belerúg, hogy nehogy hirtelen vissza tudjon ugrani az autóba, majd villámgyorsan elhajt.
Válasz erre
1
2
hakapeszim
2025. augusztus 22. 17:41
Szakadjanak meg. Nemrég vettem új autót, de már a régi sem hagyott békén, folyton nyekereg, ha nincs becsatolva az öv. Kamionban pedig a hátam mögött vezetem el. Tudom, tudom. Láttam a levezetett több mint 3 millió kilométerem alatt több balesetet is, sőt, nekem is volt kettő - öv nélkül egyébként. Miért is nem tartok tőle? Magyarországon évente kb 500 ember hal meg közúti balesetben. Csak rákban 30 - 35 ezer. Úgyhogy nem, nem hiszem, hogy közlekedési balesetben fogok elhunyni. Még én sem, az évi 120 - 130 ezer kilométerremmel. Nem látom nagy kockázatnak más veszélyekhez viszonyítva.
Válasz erre
1
2
GrumpyGerald
2025. augusztus 22. 16:49 Szerkesztve
Ez az objektív fából vaskarika-felelősség szembemegy az alapvető emberi jogokkal, igazi nácikommcsi találmány volt országrontó Gyújtcsány és vörös brigádjainak idejéből. Nem kéne bővítgetni a körét ennek a jogellenes szarságnak! Én ugyan bekapcsolom az övemet, de attól még gyülölöm a gondolatot, hogy hamarosan halálbüntetéssel fenyegetik azt aki, vagy akinek az utasa esetleg egy pillanatra elfelejti. Eleve aki nem köti be magát, az a saját élete terhére vállal kockázatot, nem máséra, tényleg ne menjünk már el a dologgal a villamosszékig!
Válasz erre
2
0
Csomorkany
2025. augusztus 22. 12:23
Motorozni, buszon állni meg szabad. Azért ebben sincs túl sok logika...
Válasz erre
5
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!