A Jó, a Rossz és a Csúfban sem lovagolhat el a temetőből a Rossz, az ő sorsa az, hogy egy sír mélyén végezze, a kalapjával meg a pisztolyával együtt – még ha ez a hasonlat esetleg blaszfémiának tűnik is.
A karácsony az ígéret, a húsvét a beteljesedés, amely nem igényli a talmi csillogást, sokkal inkább csendre vágyik.
Vallástörténészeknek, vallásszociológusoknak talán érdemes lenne azon elgondolkodni, hogy miért üresedett ki a húsvét ennyire, miért tűnt el az emelkedettsége, nagyszerűsége,
kik a felelősök mindezért, ha vannak egyáltalán. Szerepet játszanak-e ebben a folyamatban az egyházakat megrázó botrányok, Isten néhány szolgájának alig megbocsátható vétke. Szerepet játszik-e az, hogy a gyülekezetek számos tagja megszokásból, rutinszerűen, olykor csak a látszat kedvéért és nem belső meggyőződésből éli meg a hitét, s bár ők is tudják, a kereszthalál és az üres sír megfordította a világ addigi folyását, ezeket az eseményeket csupán tudomásul veszik, nem törekedve arra, hogy ebben a szellemben éljék mindennapjaikat.
De persze nincs semmi rendkívüli abban sem, ha valaki nem hisz Istenben, nem hisz Jézus Krisztusban, nem hisz a feltámadásban, de legalább belelátja ezekbe a napokba a természet életre kelését, a hideg, zord tél végét, a tavasz eljöttének nagyszerűségét, a sötétség fokozatos elmúlását, a világosság térnyerését, a testi és lelki értelemben vett újjászületés, a megtisztulás igényét, vagy akár a kerti munkák megkezdésének az idejét.