Újabb kínai szuperbank jöhet Magyaroroszágra

2024. október 18. 18:20

A világ legnagyobb fejlesztési bankja bízik az ország gazdaságában.

2024. október 18. 18:20
null

Nyitókép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter meghívására pénteken Magyarországra látogatott Tan Csiung, a kétoldalú gazdasági kapcsolatok fejlesztésében vezető szerepet játszó China Development Bank (CDB) elnöke, aki Varga Mihály pénzügyminiszterrel is találkozott – közölte az MTI.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közleménye szerint a felek a találkozó során áttekintették az infrastruktúra-fejlesztés, energetika, digitalizáció és e-mobilitás terén megvalósuló magyar–kínai kiemelt közös projektek aktuális helyzetét, valamint konstruktív véleménycserét folytattak a Kínai–Magyar Együttműködési Keretrendszerben megvalósuló szuverén pénzügyi együttműködés elmélyítésének lehetőségeiről.

Ezt is ajánljuk a témában

Nagy Márton a találkozón hangsúlyozta:

A magyar–kínai kapcsolatok soha nem voltak még olyan kedvezők, mint most, ez alól pedig nem képeznek kivételt a finanszírozási együttműködések sem.

A miniszter hozzátette: Magyarország mindenkivel a kölcsönös tiszteleten alapuló, minden fél számára előnyös gazdasági kapcsolatok kialakítására törekszik, ebben kiemelten fontos partner hazánk számára Kína és a kínai pénzintézetek.

Kína globális pénzügyi szerepe folyamatosan erősödik, a kínai befektetések pedig egyre fontosabbá válnak a világgazdaságban. Magyarország mára a kínai befektetők első számú célpontjává vált Kelet-Közép-Európában, ez tovább erősíti hazánk gazdasági híd szerepét a keleti és nyugati tőke, tudás és technológia összekapcsolásában – írta közleményében az NGM.

Nagy Márton Kínába repült, hogy újabb hitelekről tárgyaljon

Nagy Márton Kínában tárgyal, hogy további magyar cégek lépjenek be a kínai piacra, és új kínai beruházások valósuljanak meg Magyarországon.

A nemzetgazdasági miniszter kiemelte: a magyar kormány átfogó gazdaságfejlesztési stratégiát dolgozott ki, és számos új infrastrukturális projektkezdeményezése van, amelyek megvalósításában nagymértékben számít a kínai pénzintézetekre, így a CDB-re is.

A kormány az új kezdeményezések mellett komoly hangsúlyt fektet a meglévő magyar–kínai közös projektek megvalósítására is.

A várhatóan jövő nyárra elkészülő Budapest–Belgrád vasútvonal befejezését követően a V0-s vasúti körgyűrű, a budapesti repülőtérre vezető vasútvonal, valamint a röszkei és a tompai magyar–szerb határátkelő infrastruktúrájának fejlesztése lehet a következő olyan stratégiai beruházás, amely kínai társfinanszírozással valósulhat meg Magyarországon – olvasható az NGM közleményében.

Újabb kínai szuperbank jöhet Magyaroroszágra

Az utóbbi években több kínai bank is Magyarországot választotta működése helyszínéül, a kínai pénzintézetek bíznak a magyar gazdaságban – jelentette ki Varga Mihály, miután hivatalában fogadta Csiungot. A pénzügyminiszter kiemelte:

A pénzügyi együttműködés a magyar–kínai kapcsolatok egyik leggyorsabban fejlődő területe, amely hozzájárul az ország finanszírozásának biztonságához és több lábon állásához.

A CDB budapesti regionális telephelyét 2022-ben nyitotta meg, ezen keresztül finanszíroz fejlesztési projekteket a kelet-közép-európai régióban. A pénzügyminiszter kiemelte, hogy Magyarország a kínai befektetők első számú célpontja Kelet-Közép-Európában.

Tavaly Kínából érkezett a legtöbb külföldi befektetés, a kínai vállalatok több mint 7,6 milliárd euró befektetésére vállaltak kötelezettséget. Kiemelkedők ezek közül a CATL 3000 milliárdos, a Huayou Cobalt 520 milliárdos és az EVE Power 400 milliárdos forintos beruházása, valamint a BYD több milliárd eurós szegedi befektetése.

Varga Mihály hangsúlyozta, hogy Kína Magyarország kilencedik legfontosabb kereskedelmi partnere, részaránya a teljes magyar külkereskedelemben eléri a 4 százalékot, ezzel a legfontosabb Európán kívüli partnere hazánknak.

A két ország stabil kereskedelmi és gazdasági kapcsolata kiemelten fontos, hiszen mára Kína a világ második legnagyobb gazdasága

– tette hozzá a pénzügyminiszter.

Ezt is ajánljuk a témában

Az európai versenyképesség rituális legyilkolásának napja

Megszavazta az Európai Unió a kínai elektromos autókra kivetett büntetővámok véglegesítését. Az öt évre szóló extra illeték kivetése elé Németország próbált meg akadályt gördíteni, de végül a francia tömb győzedelmeskedett. És persze Ursula von der Leyen, aki hatalma megszilárdításának egyik legfontosabb próbatételeként kezelte az ügyet – akár az európai versenyképesség kivéreztetésének árán is.

 

Összesen 84 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
evpus
2024. október 19. 06:18
Helyes! Inkább ők, mint a franciák vagy a németek. Még pár év és Európának vége, hála az eu politikának!
herden100
2024. október 19. 06:12
🇪🇺 youtu.be/jeNVGl_tQzA?si=62uRTcdEm9lezJyj
polárüveg
2024. október 19. 00:26
Az elérhető árú kínai elektromos autókkal a magyar társadalom nemcsak a környezetszennyezést javítaná, hanem az átállás más társadalmi előnyökkel is járna. Már az állami, önkormányzati flották lecserélése is jelentős haszonnal járhat. A többi gyártó pedig igazodhat hozzájuk. A kínai turisták nagyarányú beutaztatásának bevételei állami költségbe leszűrödése pedig a kínai finanszírozás költségeit csökkentené. Ám ez csak személyes vélemény, nem több.
polárüveg
2024. október 19. 00:15
Van itt mit finanszírozni. Nemcsak az átmenő vasútat. Éppen a Szeged és Debrecen közelében megépíthető, a geotermikus forrópontra és porózus kőzetre telepíthető paksi kapacitású áramtermelő geotermikus erőművet pl. Ez nemcsak a magyar, hanem a kínai, és a többi hátterű cégnek is biztos áramot ad. Ugyanígy a geotermikus fűtésre való átállást, mert az is jó mindenkinek. De a kínai tapasztalatok a biogáztermelésben is előrébb járnak, azt is érdemes fejleszteni egészen a vidéki háztartásokat segítő termelő egységekig. A biogáz nemcsak földgáz helyettesítő, hanem a közlekedést olcsóbbítja, és a nagyobb egységek gyorsindítású áramtermelésre is befoghatók. A moduláris atomerőművek beruházásaiban is tudnak segíteni, ami a Paks 2 és egyéb áramtermelés beindításáig nagy segítség. A megtakarított földgázra és kőolajra pedig az utolsó molekuláig szükség lesz. De ez csak egy kívülálló véleménye.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!