Miként tudna még inkább előrelépni a főváros a turisztikai rangsorokban?
A social media fontossága az iCon Gazdaságpolitikai Konferencián is elhangzott. Sőt, még a szervezők nevében is benne van az intelligence economy. Úgy gondolom, nagyon fontos, hogy a közösségi médiában Budapest megfelelőképpen jelenjen meg, hiszen egyre több desztinációból utaznak a social média ajánlása alapján, a fiatalok számára pedig gyakorlatilag ez az elsőszámú tájékozódási és eligazodási felület utazástervezésnél is. Jómagam is előszeretettel használom a TikTokot arra, hogy egy új úti célról többet megtudjak. Ázsiai országokban a közösségi média már nemcsak, mint tartalomgyártó jelenik meg, hanem mint foglalási felület is. Tehát, ha valaki elkészít egy tartalmat, oda rögtön belinkelheti, mi volt az a szállás, hol van az az étterem, és min keresztül lehet oda foglalni. Azt gondolom, hogy
a social media és a technológiai újítások követése kiemelten fontos lesz desztináció szinten is.
Szállodák terén hogy áll a magyar főváros? Mit kellene erősíteni?
Jelenleg megfelelő számú brand és megfelelő számú hotel található a piacon. A következő három-öt évben, amikor a most elindult projektek befejeződnek, akkor azt lehet mondani, hogy kínálati oldalról rendben vagyunk. Azonban az üzleti turizmus területén még sok fejleszteni való van. Arra hívnám fel az ágazat szereplőinek a figyelmét, hogy az úgynevezett meetings, incentives, conferences, and events sector, – amelyet magyarul üzleti turizmusnak hívunk – a versenytársainkhoz képest kisebb mértékben van jelen. Ennek az egyik oka, hogy nincs elegendő konferencia, és nincs megfelelő konferenciaközpont sem, tehát nincs olyan infrastrukturális háttere Budapestnek napjainkban, amivel meg lehetne tartani akkora vagy olyan típusú konferenciákat, amelyeket például Bécs megvalósít. A januári, februári és márciusi holtszezonban is sokat segítene, ha több üzleti turista látogatna a városba.