Itt a nagy bejelentés: milliárdokból újul meg a magyar vasút
Lázár János szerint nincs arra szükség, „hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok hazugságokkal hergeljék az utasokat”.
A mondanivalója nagy része arról szólt, hogy nekem üzengetett, minősítgetett.
Nyitókép: Képernyőfotó
„Lázár János nagyszabású terveket jelentett be ma újból, miután beiktatta az új MÁV-vezérigazgatót (lásd a képen). Persze megint a mondanivalója nagy része arról szólt, hogy nekem üzengetett, minősítgetett, az új MÁV-vezetéstől pedig azt várja, hogy a Facebookon kommenteljenek, és védjék meg a MÁV-ot. Hát, csak tessék!
A bejelentés érdemi része azonban érdekesebb. Az ugyanis jól hangzik, nagy pályafelújítás, járműbeszerzés lesz. Idézem Lázárt: »Közel 850 milliárd forintból mintegy félezer kilométernyi sínt újítunk fel, újraindítjuk a hazai IC-kocsik gyártását és jó minőségű használt járműveket szerzünk be.”«
Egy a bibi: pontosan ugyanezt, sőt, ennél picit többet is bejelentett Lázár 14 hónappal ezelőtt – akkor még 1200 milliárdot ígért, most már csak 850-et, de a gyakorlatban azóta se történt semmi.
Nézzük csak az idézeteket:
2023 július 10.: »Nagyszabású vasútfejlesztési programért lobbizik a kormánynál és Orbán Viktornál az építési és közlekedési miniszter (...), aki egy 1200 milliárd forintos nagyságrendű vasút-újjáépítési programot tett le a kormány asztalára. A tárcavezető azt mondta, ahhoz, hogy a MÁV a jelenleginél színvonalasabb, komfortosabb, a mostani működési hibáktól mentes szolgáltatást tudjon nyújtani az utazóközönségnek, mindenképpen jelentős járműbeszerzésre lenne szükség.«
2023. augusztus: »Tízéves, a pályafelújításra és új járművek beszerzésére is kiterjedő vasútfejlesztési programot terjeszt a kormány elé az Építési és Közlekedési Minisztérium - közölte Lázár János tárcavezető«.
Nos, a tavalyi nagy bejelentések óta eltelt 14 hónap, és azóta egyetlen vasúti járműbeszerzés sem indult, se új, se használt járművet nem vett a MÁV, a korábban visszamondott mozdonybeszerzések sem indultak újra. Ami a pályákat illeti: egyetlen vasútépítési vagy pályafelújítási nagyberuházás kivitelezési tendere sem jelent meg, egyetlen leállított beruházást sem indítot újra Lázár. Viszont autópályák és gyorsforgalmi utak bővítésére csak az elmúlt héten 1000 milliárd forintra vállalt kötelezettséget a kormány.
Akármennyit kommentelnek is tehát mostantól a MÁV vezetői, inkább azt érdemes nézni, amit Lázár János csinál, nem azt, amit mond.”
Ezt is ajánljuk a témában
Lázár János szerint nincs arra szükség, „hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok hazugságokkal hergeljék az utasokat”.