Bevállalták: Közép-Európa legsikeresebb légikikötőjévé fejlesztenék a Liszt Ferenc Repülőteret
A következő tíz évben több mint egymilliárd eurónyi beruházás valósul meg a reptéren, ami magában foglalja egy új terminál építését is.
Orbán Ráhel szerint rengeteget jelenthet Budapestnek a ferihegyi repülőtér új üzemeltetője, mert korábban a bécsi érdekek vetették vissza a fejlesztést, a Balatont pedig megtartaná a belföldi turistáknak.
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka
Elsősorban nem az államtól, hanem az új üzemeltetőtől várunk sokat a budapesti repülőtér tulajdonosváltását követően – mondta Orbán Ráhel az esztergomi MCC Feszt nyitónapján rendezett, a hazai turizmust fókuszba állító panelbeszélgetésen. A BDPST Csoport kreatív igazgatója és a BDPST Koncept ügyvezetője felhívta arra a figyelmet, hogy
éveken keresztül ugyanaz volt a bécsi és a budapesti repülőtér üzemeltetője, azt pedig vélelmezhetjük, hogy nem volt érdekelt abban, hogy a magyar főváros légikikötője abban az ütemben fejlődjön, mint az osztrák.
Orbán Ráhel hozzátette, Bécs nagyon elment mellettünk, nehéz lesz utolérni, de rövid-, közép- és hosszútávon is pozitív változásokat vár Ferihegyen. Megjegyezte, fontos, hogy kövessük a trendeket, akár az első benyomásokról, a taxirendelésről vagy a tömegközlekedésről legyen szó, sok lehetőség maradt eddig kiaknázatlanul.
Ezt is ajánljuk a témában
A következő tíz évben több mint egymilliárd eurónyi beruházás valósul meg a reptéren, ami magában foglalja egy új terminál építését is.
A kreatív igazgató arról is beszélt, hogy szükség lenne egy éves kalendáriumra a teljes piacon, amely tervezhetőbbé teszi a kiemelkedő időszakokat, hiszen az élményalapú turizmus az új trend földrésztől függetlenül, Budapestre pedig több szegmensből érkeznek turisták, egészség, sport, szabadidő, kultúra és a luxus területén is.
Ehhez csatlakozott Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója, aki szerint nem szerencsés, hogy tavaly az atlétikai világbajnokság és a Sziget fesztivál, idén a Formula–1 és Ed Sheeran koncertje esett ugyanarra az időpontra, nem tett jót a magyar fővárosnak. Megjegyezte, a szigorú menetrendek mellett nehéz kompromisszumokat kiharcolni, de meg kell próbálni a hazai turizmus érdekében. Hangsúlyozta, a régiós versenytársak abban jobbak Budapestnél, hogy a téli időszakban jóval kisebb a visszaesés a nyári csúcsszezonhoz képest.
Zsidai Zoltán Roy, a Zsidai Group tulajdonosa kiemelte,
100 bulituristával egyenlő bevételt tud termelni 25 kultúra iránt rajongó vagy 5 luxusturista, azt pedig jó hírként közölte, hogy Budapest kész van: bár kell és lehet fejleszteni, alapvetően bármelyik szegmens megtalálja az őt érdeklő lehetőségeket.
Kovács Balázs, aki egyben a szállodaszövetség egyik alelnöke, a repülőtérrel kapcsolatban leszögezte, az is nagyon fontos, miként jön ide a turista, márpedig a régióban Budapest nem áll jól ebben a versenyben, a jól fizető amerikaiak pedig nem feltétlenül akarnak átszállással bajlódni – sokkal több közvetlen összeköttetésre lenne szükség, ebben pedig az állam is sokat tud majd segíteni.
Orbán Ráhel az esemény moderátora, Ditróy Gergely (üzletfejlesztési igazgató, Portfolio Csoport) felvetésére arról is beszélt, hogy az infláció nem csak Magyarországot érinti, az olaszok például lassan kezdenek kiszorulni a saját tengerpartjukról, mert nem tudják megfizetni.
Budapest pedig lehetne a „második választás” azoknak a családoknak, akik Párizst vagy Barcelonát nem tudják, esetleg nem akarják megfizetni, de egy építészetben, programlehetőségekben és gasztronómiában erős európai városba szeretnének utazni.
Hozzátette, a Balatont viszont nem kínálná a külföldieknek, azt megtartaná a magyarok kedvenc helyének, ám mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy ne csak nyáron látogassák, hanem egész évben izgalmas lehetőségeket kínáljon.
Ezt is ajánljuk a témában
A belföldi turisták 2023-ban minden ötödik foglalásnál a magyar tengert választották.