„A hídépítő kormány címre mi is benevezünk” – Orbán Viktor átadta az új Kalocsa–Paks Duna-hidat

2024. június 06. 10:38

Az új híd Tomori Pál nevét viseli.

2024. június 06. 10:38
null

Orbán Viktor átadta az új Kalocsa–Paks Duna-hidat. Mint fogalmazott: „A választási kampány természete olyan, mint a sportmérkőzéseké, mindig a végén van vége”. Majd arra kérte a jelenlévőket, hogy a következő napban tegyenek még bele apait-anyait a kampányba.

A hídépítő kormány

Orbán Viktor az átadón hangsúlyozta, 

a nemzeti kormány a hídátadásban profivá vált, mint fogalmazott: „a Duna-hidak a specialitásaink”.

2010-óta 19 hidat építettünk, míg a szocialisták ötöt. Itt is kirajzolódik a modern magyar politika aranymetszése: kétharmad-egyharmad. A hídépítő kormány címre mi is benevezünk” – tette hozzá.

A miniszterelnök azt is elárulta: 

a 2021 februárjában kezdődött beruházásnak jelentős gazdaságélénkítő hatása várható a térségben.

Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken” – fejtette ki. Az új híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke: nettó 92 milliárd forint.

A kivitelező által közzétett adatok szerint a 946 méter hosszú hídba:

  • közel 28 ezer köbméter betont építettek be,
  • a kész acélszerkezet súlya meghaladja az 5 ezer tonnát,
  • 418 kilométert tesznek ki a feszítőkábelek,
  • a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe 82 300 tonna vízépítési kő került.

Orbán Viktor arról is beszélt, hogy „a hegyi népek térérzékelése más, mint a pusztai népeké”. Majd hozzátette: 

Mi magyarok nem bírjuk a bezártságot, inkább összekötni szeretnénk a dolgokat”.

Mint kifejtette: a beruházásra azért volt szükség már régóta, mert Paks és Kalocsa nem tudott egymáshoz kapcsolódni – a miniszterelnök szerint mintha egy hegy választotta volna egymástól őket. 

Nyugat-Kelet, Észak-Dél megosztottság

Magyarország egyik belső zárványa volt ez a terület” – szögezte le a kormányfő, aki úgy fogalmazott: feladatuknak érezte, hogy ezeket a belső területeket felszabadítsák és bekapcsolják az ország vérkeringésébe. 

Így nemcsak a helyiek életminősége javul, hanem az ország is gazdagodik

 – húzta alá.

Orbán Viktor az átadón arról is beszélt, hogy 2010-ben még egy nyugati-keleti megosztottság volt az országban, mostanra azonban jelentős fejlődés történt a keleti országrészeken. Ám – mint mondta – mára kialakulhat egy Észak- és Dél-Magyarország közötti fejlettségbeli különbség. 

Éppen ezért a Zalaegerszeg–Székesfehérvár–Kecskemét vonaltól délre komoly fejlesztések lesznek” – lengette be a miniszterelnök. Hozzátette: az M6-os autópálya mér elmegy Horvátországig, most azonban a Szerbiából érkező forgalmat kell ide bekötni.

Budapest–Belgrád vasútvonal

A miniszterelnök kiemelten fontos beruházásnak nevezte a paksi atomerőmű bővítését, valamint a Budapest-Belgrád vasútvonal létrehozását. Szerinte ugyanis mindkét beruházás csak előnyökkel jár a térség számára.

Orbán Viktor rámutatott arra is is, hogy a Tomori Pálról elnevezett híd egyben jelképe a magyar történelemnek. 

Tomori idején a megosztottság jellemezte hazánkat, és ebből katasztrófa lett. A nemzeti egység nevében most csak a békére szabad szavazni, a magyar kormány a békés fejlődés kormánya” – szögezte le. 

A kormányfő végül azt is elárulta: 

a következő Duna-híd Mohácsnál fog megépülni.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter is jóváhagyta a Kalocsa és Paks közt épülő Duna-híd nevét. A tárcavezető a Kalocsai Építészeti, Értékvédelmi, Urbanisztikai Társaság (K.arc) civil szakmai közösség még tavaly októberben benyújtott javaslatát fogadta el.

Így végül Tomori Pál kalocsai érsekről nevezték el az új hidat.

Mint ismert, Tomori Pál a 1526-os mohácsi csatában vezette a magyar sereget, és el is esett az oszmánokkal szemben. 

Ezt is ajánljuk a témában

Mint azt is megírtuk: a Magyar Építők portál korábban ismertette, a mintegy egy kilométeres építmény két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból jött létre Kalocsa és Paks térségében. Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában alvállalkozóként a Hídépítő Zrt. is részt vesz.

A kivitelezés során a Duna Aszfalt Zrt. 

a környezet megóvása érdekében a környező Natura 2000 területre 2021-ben a nemzeti parkok közreműködésével fabeton denevérodúkat helyezett ki 

– tette hozzá érdekességként a Magyar Építők portál.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 117 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Namond
2024. június 22. 09:51
Gerő a vas verő, Orvbán a híd verő.
palicsi-2
2024. június 06. 20:02
Nahát! A Zóbáán ezt is ellopta! Me a, mindent elop, aztán valami csoda folytán mégis gyarapszik az ország! Különösen érdekes, hogy amikor ingyen letölthető a tulajdoni lap másolat, mégsem mutatják be a Zóbáán kastélyok tulajdoni lap másolatait!
irmag2
2024. június 06. 16:45
A gyönyörű megjelenésű hídépítés tanulságos lehet a nagyvilág számára is.
lauderstenonis-2
2024. június 06. 13:38
A Mohácsi hidat meg a türk magyar barátság jegyében nevezzék majd el Szulejmán-hídnak. Vagy a ruszki-magyar barátság emlékére a Mohácsot felszabadító Tolbuhin marsall után Tolbuhin-hídnak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!