„A Lázár által felvázolt 2024-es fejlesztéseknek van egy még érdekesebb tanulsága is. A fentebb vázolt, újabb főváros-vidék kultúharcot ugyanis a miniszter úgy próbálja visszavezetni a politikai évadba, hogy közben teljesen EU-konform közlekedési átalakítást javasol.
Az általa a Budapest által üzemeltetett tömegközlekedésre is kiterjesztendő országbérlet ugyanis lényegében így hasonló szerepet játszhatna, mint a Németország területén közlekedő, közel összes helyi- és távolsági járatra érvényes Németország-jegy (Deutschlandticket, avagy D-ticket), ezt a hamburgi villamoson ugyanúgy elfogadják, mint a nagysebességű távolsági vonatokon kívül minden távolsági vonalon. A D-ticket alapvetően annak a 2022 nyári tesztrendszernek az utóda, amellyel 9 eurós havi áron lehetett körbevonatozni Németországot, ezzel az uniós klímacélok szerint, a közösségi közlekedésre szoktatva át állampolgárok millióit.