Zárt ajtók mögött egyezkedik a főpolgármester-jelöltségről Vitézy Dávid és az LMP
Karácsony Gergely megítélését a baloldalon is megnyirbálta a kampányfinanszírozási botrány.
Az egykori államtitkár szerint „még mindig nem történt meg a szükséges irányváltás a fejlesztéspolitikában”.
Vitézy Dávid, egykori közlekedési államtitkár nemrég a 444.hu-nak adott interjút. Vitézyt, – akinek a neve felmerült, mint az LMP lehetséges főpolgármester-jelöltje –, többek között arról kérdezték, hogy milyen pozitívumokat lát a Lázár János vezette közlekedési tárca politikájában.
Erre az egykori államtitkár azt felelte, hogy
a vármegye- és országbérletek bevezetése megoldott egy 30 éves problémát.
Majd azzal folytatta, hogy a MÁV és a Volán járataira korábban nem létezett közös bérlet. „Ha valaki úgy ingázik, hogy buszt és vonatot is használ, ma már egy bérlettel is meg tudja ezt tenni. Ez mindenképpen előrelépés” – tette hozzá.
Ugyanakkor megjegyezte, hogy „a bérletek bevezetésének módjával nem értek egyet,
az olcsó bérletek miatt kieső bevételek nem lettek teljes körűen kompenzálva,
ez a vasút működéséből érezhetően hiányzik, ezt leszámítva a lépés összességében pozitív” – fűzte hozzá Vitézy.
Ezt is ajánljuk a témában
Karácsony Gergely megítélését a baloldalon is megnyirbálta a kampányfinanszírozási botrány.
A beszélgetés során azt is érintették, hogy mit csinált volna másképp. Erre a szakember elsőként arra tért ki, hogy „kifejezetten rossz iránynak tartom a 10 regionális vasútvonal bezárásához vezető nyári döntést. Ezek között a vonalak között szép számmal vannak olyanok, amiknek van jövőjük”.
Ezután kritizálta a beruházáspolitikát is. Úgy véli, hogy
Lázárék olyan tervezési munkákat is leállítottak, amik már elnyertek európai uniós forrásokat.
„Felbontották a szerződéseket, így az eddig elvégzett munka és az uniós forrás is ment a kukába.” Példaként a Nyugati pályaudvar bevezető vágányainak a felújítását, vagy a miskolci fővonal korábbi projektekből kimaradt budapesti szakaszának a rekonstrukcióját hozta. Végül azt is hibának nevezte, hogy
miközben a vasúti beruházások leálltak, az autópálya-építés szinte ugyanolyan erővel megy tovább.
„Még mindig nem történt meg a szükséges irányváltás a fejlesztéspolitikában. Az adófizetők pénzéből továbbra is csak autópályákat építünk” – jelentette ki az interjúban Vitézy Dávid.
***
Nyitókép: Földházi Árpád/Mandiner