Üzletszerűen elkövetett csalás a gyanú
Visszatérve a Vig-féle lebukásra: a NAV közlése szerint a számlák mögött tényleges gazdasági tevékenység nem mutatkozott, a dokumentumok elszámolásának célja egyértelműen az adóelkerülés volt. A férfi irányítása alatt álló gazdasági társaság teljesítés nélküli számlákat fogadott be, számlákat állított ki, banki tranzakciókkal, valótlan nyilatkozatok benyújtásával manipulálta a pénzügyi ügyleteket.
A nyomozóhatóság üzletszerűen elkövetett, különösen nagy vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás bűntett elkövetése és más bűncselekmények miatt folytat eljárást a 37 éves férfi ellen.
A bíróság a feltárt körülményeket megvizsgálva a letartóztatása mellett döntött, így került sor a videón is közzé tett rajtaütésre.
Óvatosan fogalmaz a Soros-szervezet
A történtek kapcsán az Amnesty lényegében annyit közölt: „Bízunk abban, hogy a történteket egy független és pártatlan eljárásban vizsgálják ki, és azt nem eszközként használják ellenünk.” A Magyar Nemzet összefoglalója szerint életrajza alapján akár a Soros-hálózat magyarországi emberének is lehetne nevezni Vig Dávidot.
Az ELTE Kriminológiai Tanszékén tanító Vig 2018. december elseje óta dolgozik igazgatóként a hazai belpolitikába szívesen beavatkozó Amnesty International Magyarországnál.
Vig előtte egy rövid ideg a Magyar Helsinki Bizottság rendészeti programját vezette, ám ami ennél jóval izgalmasabb, hogy 2011 és 2016 között Soros György alapítványának, vagyis az Open Society Foundations (OSF) emberi jogi programjának büntető igazságszolgáltatási csoportjában dolgozott. A magyarországi Amnesty International évente több száz milliónyi forint adományt kap külföldről.
FRISSÍTÉS!
Cikkünk megjelenését követően az önkormányzat az alábbi tájékoztatást küldte lapunknak:
„A flottakezelő elkezdte a kerületbe csomagot szállító járműveinek lecserélését, ennek bemutatása történt meg 2022 februárjában. A beszámolókban nem felmatricázott autókat mutattunk be, melyek legjobb tudomásunk szerint munkába is álltak, és ennyivel kevesebb belső égéső motorral üzemelő futárautó kézbesített a II. kerületben. Örömmel állunk az elektromobilitás ügye mellé az esetek jelentős részében, hiszen fontos lépéseket tehetünk lakókörnyezetünk tisztább levegője érdekében.
A flottakezelő végül elállt a lehetőségtől, mely szerint bizonyos szállítóautók hozzáférhettek volna a kerületi fenntartású töltőkhöz, így nem volt szükség együttműködési megállapodás megkötésére. Ennek megfelelően a II. kerületi önkormányzat nem fizetett a cégnek, és a töltőhasználat lehetőségét sem biztosította.”
nyitókép forrása: 2. kerületi önkormányzat lapja