Megerősítették: magyarul sem kellene tudniuk a budapesti buszsofőröknek
Nagy kérdés, a vendégmunkások legalább angolul milyen szinten kommunikálnak, a futároknál ugyanis ezzel is akad probléma.
Gaszt Attila iparszakértő szerint a Fülöp-szigeteki vendégmunkások 30 százalékkal jobban teljesítenek bármelyik más dolgozónál, ez pedig fontos lehet a budapesti tömegközlekedés kapcsán, hiszen ők oldhatják meg a munkaerőhiányt – ha Karácsony Gergelyék nem tesznek keresztbe.
„A Fülöp-szigeteki vendégmunkások hatékonysága bizonyított, 30 százalékkal jobban teljesítenek bármelyik más dolgozónál. Az más kérdés, hogy velük is foglalkozni kell, ápolni a lelküket, lakóparkokat építeni nekik, utaztatni őket. Cserébe viszont lelkiismeretesen, szorgalmasan bejárnak dolgozni, precízen elvégzik a feladatukat, mert így szocializálódtak" – jelentette ki a Világgazdaságnak adott interjújában Gaszt Attila iparszakértő, az érdi GIA Form Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
A vendégmunkások ügye már a budapesti tömegközlekedésben is fontossá vált, hiszen a fővárosi buszok egyharmadát üzemeltető ArrivaBus Kft. megerősítette a Mandinernek, hogy megjelentek a harmadik országbeli munkavállalók a vezetőfülkében, ám egyelőre az autóbuszvezetői állomány kevesebb, mint 5 százalékát alkotják.
Később lapunk megkeresésére a BKV elismerte: magyarul nem beszélő buszsofőrökkel is tervez, ha tartós marad a munkaerőhiány és nincs más választása.
Ezt is ajánljuk a témában
Nagy kérdés, a vendégmunkások legalább angolul milyen szinten kommunikálnak, a futároknál ugyanis ezzel is akad probléma.
Ennek ellenére Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes azt mondta, a főváros saját tulajdonú cégeinél, így a BKV-nél sem jöhet szóba külföldi munkavállalók foglalkoztatása. Hozzátette, a külsős szolgáltató esetén – ahol nem a főváros a munkáltató – szigorúan számon fogják kérni az üzembiztonsági és utastájékoztatási követelmények betartását, és hangsúlyozta, hogy
nem az utasoktól várják el a nyelvtudást.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán